دنیای‌اقتصاد- شرکت Asus که در سال‌های اخیر به صورت پررنگ فعال‌تری در بازار محصولات دیجیتال ظاهر شده است، به‌تازگی در نمایشگاه IFA برلین هم محصولات متنوعی را به بازار معرفی و رونمایی کرده است.

در میان تبلت‌ها، نوت‌بوک‌ها و اولترابوک‌ها دو مانیتور جدید از این شرکت در نمایشگاه خودنمایی می‌کردند. این مانیتورها که مبتنی بر تکنولوژی IPS هستند، با مدل‌های Designo MX۲۳۹H در اندازه ۲۳ اینچ و Designo MX۲۷۹H در اندازه ۲۷ اینچ معرفی شده‌اند.
طبق اعلام شرکت Asus این مانیتورها دارای زاویه دید 178 درجه هستند که یکی از امکانات همیشگی پنل‌های IPS به حساب می‌آید. کیفیت تولید رنگ‌ها در این دو مانیتور به خاطر مجهز بودن به پنل باکیفیت، نسبتا بالا است.


ضخامت مانیتور 23 اینچ تنها 5/14 میلیمتر و ضخامت مدل 27 اینچ 5/17 میلیمتر است. هر دو این محصولات دارای 2 پورت HDMI هستند. وضوح تصویر مدل 27 اینچ 2560 در 1440 پیکسل بوده و این وضوح تصویر در مدل 23 اینچ به 1920 در 1080 پیکسل می‌رسد.
در کنار ضخامت کم، قاب دور این صفحه نمایش هم بسیار نازک است و این موضوع برای کسانی که از چند مانیتور می‌خواهند استفاده کنند بسیار جلب توجه خواهد کرد. نکته جالب توجه دیگر درباره این مانیتورهای جدید استفاده از سیستم صوتی حرفه‌ای Bang & Olufsen ICEpower است.
محصول جدید دیگر این شرکت ویدئو پروژکتور قابل حمل مدل B1 است. این پروژکتور از نوع LED بوده و حداکثر شدت روشنایی تصاویر آن به 500 انسی لومن می‌رسد.
این دستگاه قابلیت نمایش تصاویر تا حداکثر اندازه ۵۱ اینچ را داشته و از یک کارتخوان سازگاری با کارت‌های حافظه SD هم بهره می‌برد. این ویدئو پروژکتور قابل حمل تصاویر را با وضوحی طبیعی به نمایش گذاشته و فایل‌های مختلف را بدون نیاز به کامپیوتر به همراه سیستم صوتیSonicMaster Audio Technology پخش و اجرا می‌کند.