یک لپ‌تاپ حرفه‌ای از خانواده دل

دنیای‌اقتصاد- مدل N۵۵۲۰-A از لپ‌تاپ‌های باقابلیت و پر مخاطب DELL در بازار داخلی است.این لپ‌تاپ حرفه‌ای به پردازنده Intel ۳۶۱۲QM ۲.۱GHz Core i۷ ۳.۱۰ GHz که پردازنده‌ای پرقدرت است مجهز است و در ضمن ظرفیت حافظه آن نیز ۸ گیگابایت است.

تجهیز به هارددیسکی با ظرفیت حافظه یک ترابایت، کارت گرافیکی AMD Radeon HD ۷۶۷۰M DDR۳ ۱۰۲۴ MB و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

اما مهم‌ترین و جالب‌ترین تغییری که در طراحی مدل ۵۵۲۰ ایجاد شده است، امکان جدا کردن و تعویض قاب پشت صفحه نمایش است که به کاربر این امکان را می‌دهد که لپ‌تاپ خود را به هر رنگ یا طرحی که تمایل داشته باشد مزین کند.

Dell Inspiron ۵۵۲۰ به صفحه نمایشی ۶/۱۵ با دقت این صفحه نمایش ۱۳۶۶×۷۶۸ پیکسل مجهز است که برای لپ‌تاپ‌های ۶/۱۵ اینچی، رزولوشن استانداردی محسوب می‌شود. این صفحه نمایش مانند اکثر صفحات نمایشی که از پنل TN استفاده می‌کنند و کیفیت خوبی ارائه می‌داده، ولی زاویه دید عمودی محدودی دارد.

از لحاظ پورت‌ها و اتصالات نیز، Inspiron ۵۵۲۰ بسیار کامل است. Dell بر روی این لپ دارای چهار پورت USB ۳.۰ قرار داده است به علاوه سایر پورت‌های استاندارد دیگر مانند خروجی‌های تصویر VGA و HDMI، پورت شبکه گیگابیتی، کارت خوان SD و ورودی و خروجی صدا نیز وجود دارند.

این لپ‌تاپ همراه یک باتری ۴۸ وات که به راحتی و به کمک دو اهرم کوچک قابل جدا کردن است به بازار عرضه شده است.

در مجموع می‌توان گفت: سری جدید Inspiron کمپانی Dell که با نام ۵۵۲۰ وارد بازار شده‌اند، لپ‌تاپ‌های با قابلیتی هستند و با توجه به اینکه در کانفیگ‌های بسیار متفاوتی در بازار موجود است، مناسب تمام کاربرها از خانگی گرفته تا اداری/مهندسی و حتی کاربران حرفه‌ای و گیمرها هستند.

این لپ‌تاپ ۵/۲ کیلوگرمی که در رنگ‌های مشکی، قرمز و آبی به بازار عرضه شده است با قیمتی حدود یک میلیون و ۷۲۰ تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.