دنیای‌اقتصاد- با وجودی که لپ‌تاپ‌های مجهز به تکنولوژی‌های جدید در بازار موجودند، اما تقاضای ناچیزی برای آنها در بازار وجود دارد و فعالان بازار می‌گویند که این لپ‌تاپ‌ها تنها در انبارها یا در فروشگاه‌ها خاک می‌خورند. به گفته فعالان بازار قیمت بالای این مدل‌های جدید و پیشرفته عامل تقاضای محدود برای آنها است. به گفته صالحی، یکی از فعالان بازار لپ‌تاپ، طی مدت اخیر لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های جدید وارد بازار شده‌اند و همچنین لپ‌تاپ‌های فوق باریک یا ULTRA BOOK ها هم به وفور در بازار موجودند. اما متاسفانه تقاضای چندانی برای آنها در بازار وجود ندارد.

به گفته این فعال بازار، زمانی که لپ‌تاپ‌های مبتنی بر تکنولوژی جدید وارد بازار شدند اندک تقاضایی برای آنها وجود داشت که پیش‌بینی می‌شد با گذشت زمان و همچنین کاهش قیمت‌ها که روال رایج در بازار کامپیوتر است، شاهد رشد تقاضا برای نمونه‌های جدید و همچنین خارج شدن مدل‌های قدیمی از رده باشیم. اما متاسفانه با رشد نرخ دلار آزاد و افزایش قیمت‌ها در بازار شاهد هستیم که مدل‌های جدید که مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین هستند مخاطبان چندانی نداشته و در مقابل لپ‌تاپ‌های ارزان و قدیمی در بازار در رده محبوب‌ها قرار گرفته‌اند.

فعالان بازار همچنین افزودند، اگرچه قیمت‌ها در بازار افزایش یافته است، اما به هرحال به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، در روزهای آینده با افزایش تقاضا در بازار مواجه خواهیم شد که پیش‌بینی می‌شود در این بین بازار نمونه‌های ارزان رونق گیرد و نمونه‌های گران‌قیمت همچنان پشت ویترین خاک بخورند.