بازار دیجیتال - اعلام خبر ثبت‌نام مجدد سیم‌کارت‌های دایمی و اعتباری اپراتور اول که طی تیر ماه سال جاری صورت می‌گیرد، باعث بروز تحولاتی در بازار این کالا شده است.

فعالان بازار معتقدند اگرچه شرکت مخابرات ثبت نام و تحویل فوری سیم‌کارت‌های دایمی و اعتباری دولتی را طی تیر ماه وعده داده است، ولی صحت این ادعا مشخص نیست و این امکان وجود دارد مانند دوره‌های قبلی سیم‌کارت‌ها با فاصله زمانی به ثبت‌نام‌کنندگان واگذار شود.
از طرفی سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی با کد 8 روانه بازار می‌شوند که جزو کم‌فروش‌ترین کدهای بازار به حساب می‌آیند. به این ترتیب طبق ادعای فعالان بازار ورود سیم‌کارت‌های جدید با کد 8 به بازار تاثیر چندانی روی قیمت‌ کدهای 2، 3، 5 و 6 نخواهد گذاشت.
فروشندگان سیم‌کارت در نقاط مختلف شهر، نرخ انواع سیم‌کارت را نسبت به روز گذشته تقریبا ثابت دانسته و معتقدند این احتمال وجود دارد که ثبات قیمت در بازار خرید و فروش سیم‌کارت طی روزهای آینده ادامه داشته باشد.
این در حالی است که قیمت انواع سیم‌کارت نسبت به اواسط هفته گذشته در حدود 5 تا 15هزار تومان افزایش یافته است.
به گفته فعالان بازار در‌حال‌حاضر سیم‌کارت‌های کد ۵ و ۶ جزو پرفروش‌های بازار به شمار می‌روند که با احتساب مبلغ ۲۵هزار تومان بستانکاری قیمتی حدود ۳۷۰ تا ۳۸۵هزار تومان دارند.
سیم‌کارت‌های کد 2 صفر و یک کارکرده نیز جزو کمیاب‌ترین‌های بازار هستند که قیمتی حدود 520 تا 560هزار تومان دارند.