اگر در اندیشه خرید سیم کارت اعتباری دولتی هستید بهتر است این را بدانید که برای دریافت سیم کارت باید خیلی بیشتر از آنچه قبلا اعلام شده بود منتظر بمانید. مخابرات اعلام کرده که سیم کارت یک ماه بعد از ثبت نام اینترنتی به متقاضیان تحویل داده می‌شود و این سه برابر زمانی است که قبلا اعلام شده بود. اگر وقت و زمان زیادی برای انتظار کشیدن دارید به آدرس Mci.ir بروید و ثبت نام کنید. مخابرات دلیل تاخیر در ارائه سیم کارت‌های اعتباری را استقبال زیاد مشترکان عنوان کرد البته اخبار و اطلاعاتی که ما از بازار دریافت کردیم چنین استقبال گسترده‌ای را نشان نمی‌دهند.

به پایان رسید کار

فرصت شما برای بازپس‌گیری ودایع تلفن‌همراه سهامدار نشدن به پایان رسیده است. اگر شما متوجه شدید که بالاخره آیا پس گرفتن ودایع به نفع شما بود یا سهامدار شدن، این را به ما هم اطلاع دهید. مدیر عامل شرکت مخابرات هم در خصوص مسائل عرضه سهام شرکت مخابرات ایران در بورس گفته: طبق بررسی انجام شده تعداد مشترکانی که خواستار باز پس‌گیری ودایع خود هستند، بسیار اندک است. فیضی با بیان اینکه هنوز جلسه نهایی هیات عالی واگذاری برای مشخص کردن نحوه و زمان واگذاری سهام مخابرات تشکیل نشده و تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است، گفت: چنانچه کارهای اجرایی واگذاری سهام مخابرات ایران در ماه جاری به اتمام برسد، امکان عرضه بخشی از سهام مخابرات در ماه جاری وجود دارد.

باز هم وعده آخر سال

حدودا دو سالی است که مقامات مخابرات از راه‌اندازی سرویس‌های جدید GPRS (اینترنت)، MMS (ارسال صوت و تصویر) تا پایان سال خبر می‌دهند. ظاهرا نوبت امسال هم رسیده و مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفته این دو سرویس تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود. به اعتراف صدوقی، میزان ضریب نفوذ تلفن‌همراه در ایران در حدود ۲۵درصد است در حالی که میانگین ضریب نفوذ تلفن‌همراه در جهان در حدود ۴۷درصد است. البته مدیر عامل ارتباطات سیار سعی کرده آمارهایی از «ارتباطات ثابت» را مبنی بر موفقیت ذکر کند تا شاید کمبود ما در بخش «سیار» جبران شود. به گفته وی ضریب نفوذ تلفن ثابت ایران ۳۲درصد است که با ضریب نفوذ میانگین ۲۲درصدی جهان فاصله زیادی دارد. وی پیش‌بینی کرده است که شرکت متبوعش تا پایان سال ۶میلیون مشترک جدید را جذب می‌کند.