کاسیو در صدر

بازار دیجیتال - ماشین حساب یکی از تجهیزاتی است که در اکثر ادارات، مغازه‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد و به انواع مختلفی چون جیبی، رومیزی، نوری، حرفه‌ای (علمی مهندسی) و ... تقسیم بندی می‌شوند. نوع ماشین حساب، مارک و قابلیت‌های آن نیز در تعیین میزان قیمت این کالا نقش موثری دارد.

طبق اعلام فعالان بازار، کاسیو، شارپ و پارس حساب جزو مارک‌های پرفروش‌ این کالا در بازار هستند که در این بین برند کاسیو از تنوع مدل بیشتری برخوردار بوده و همچنین نسبت به سایر مارک‌ها از قیمت بالاتری برخوردار است.

طبق اعلام نمایندگی فروش شرکت کاسیو بالغ بر ۱۵۰ مدل از ماشین حساب‌های برند کاسیو در بازار موجود است که با قیمتی حدود ۲هزار و ۷۰۰ تا ۱۳۶هزار تومان به فروش می‌رسند.

البته این قیمت‌ها بستگی زیادی به نوع و قابلیت‌های ماشین‌ حساب دارد.

فروشندگان بازار، مدل HI-۸۱۵ از ماشین‌حساب‌های کاسیو را که با قیمتی حدود ۲هزار و ۷۰۰تومان به فروش می‌رسد را جزو ارزان‌قیمت‌ترین و مدل PLAS۳۰۰ را که با قیمت ۱۳۶هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود را جزو پرفروش‌ترین ماشین‌حساب‌های حرفه‌ای این شرکت معرفی کردند.

همچنین مدل ۱۲۰DS کاسیو، به عنوان پرفروش‌ترین ماشین‌حساب‌ مخصوص حسابداری معرفی شده است که با قیمتی حدود ۱۸هزار و ۵۰۰تومان به فروش می‌رسد.

پس از برند کاسیو، ماشین‌حساب‌های شرکت شارپ که تحت نمایندگی شرکت مادیران به بازار عرضه شده‌اند جزو پرفروش‌های بازار هستند.

طبق اعلام نمایندگی فروش این شرکت، ماشین‌حساب‌های شارپ نیز مانند کاسیو به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند و هر کدام از قیمت خاصی برخوردارند.

مدل EL۵۳LWH ارزان‌ترین و مدل EL۹۹۰۰ گران‌ترین ماشین حساب‌های علمی مهندسی شارپ هستند که به ترتیب با قیمت ۶هزار و ۹۰۰و ۷۴هزار تومان به فروش می‌رسند.

مدل‌های CH۳۱۲ و CS۲۱۲۲H نیز به ترتیب جزو ارزان‌ترین و گران‌ترین ماشین‌حساب‌های رومیزی شارپ هستند که به ترتیب با قیمت ۵هزار و ۲۰۰تومان و ۳۷هزار و ۴۰۰تومان به فروش می‌رسند.

مدل‌های EL۲۳۳S، EL۱۲۳S و EL۱۴۳S نیز به ترتیب با قیمت یک‌هزار و ۷۰۰، ۳هزار و ۶۰۰ و ۴هزار و ۲۰۰تومان به فروش‌ می‌رسند که جزو پرفروش‌ترین ماشین‌های جیبی این شرکت هستند.

طبق اعلام فعالان بازار، ماشین حساب‌های پارس حساب برند دیگری هستند که قطعات آن چینی است و در ایران مونتاژ می‌شوند.

قیمت انواع ماشین حساب‌های رومیزی و اداری پارس حساب به ترتیب حدود ۶تا۱۲هزار و ۴۰هزار تومان است.

سی تی زن و کاتیگا نیز دو برند دیگر از این کالا در بازار هستند که کیفیت آنها در سطح پایین‌تری از برندهای مذکور است و قیمت ماشین حساب‌های رومیزی و اداری این دو برند در حدود ۶تا۲۵هزار تومان است.