بازار دیجیتال - شرکت ارتباطات زیرساخت بخشی از ترافیک تلفنی وارده و صادره بین‌المللی خود را از طریق مناقصه به پیمانکاران بخش‌خصوصی واگذار می‌کند. شفیع‌ مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: شرکت‌هایی که سابقه و توانایی انجام امور پیمانکاری بین‌المللی را دارند می‌توانند با ارسال مدارک لازم در فراخوان داده شده شرکت کنند و شرکت ارتباطات زیرساخت پس از بررسی و ارزیابی اسناد و مدارک در چارچوب ضوابط و مقررات از شرکت‌های واجد شرایط برای خرید اسناد مناقصه دعوت می‌کند.

وی همچنین گفت: مشارکت کسانی در این فراخوان تایید خواهد شد که از نظر فنی قابلیت ارائه کیفیت و خدماتی مناسب (از جمله ACT، AHT، ASR را برابر با توصیه‌های بین‌المللی) را داشته باشند، علاوه‌بر این مشخص کردن نقاط اتصال متقابل و توانایی ارائه خدماتی از جمله ویدیو کنفرانس و ISDN از جمله شرایط دیگر انتخاب پیمانکار خواهد بود.

شرکت‌کنندگان در این فراخوان باید پیشنهادهای خود را در خصوص نرخ ترافیک وارده و صادره کشور و همچنین تبادل ترافیک پایاپای ارتباطات تلفن ثابت و همراه را ارائه دهند.

این بهره‌برداران باید اطلاعاتی شامل مشخصات کامل شرکت، میزان سرمایه، شرکا، مستنداتی که اعتبار بین‌المللی آنها را در زمینه تبادل ترافیک تایید کند، سوابق و تجربه، تعداد مراکز بین‌المللی در دیگر کشورها و شمار کشورهایی که با آنها تبادل ترافیک دارند را ارائه دهند.

همچنین متقاضیان باید اسامی کشورها یا شرکت‌های مخابراتی بین‌الملل طرف قرارداد و میزان ظرفیت موجود خود و اسامی کشورهایی را که قادر به ارسال ترافیک به صورت ترانزیت به سمت آنها هستند را به شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کنند.