یوتیوب کپی‌رایت کلیپ‌های ویدئویی را بررسی می‌کند

سایت اشتراک‌گذاری ویدیویی یوتیوب به زودی به همراه دو شرکت بزرگ رسانه‌ای جهان، فناوری جدید شناسایی ویدیو کلیپ‌ها را آزمایش می‌کند. به گزارش «ایسنا»، فناوری شناسایی ویدیو کلیپ‌ها که توسط مهندسان گوگل مالک یوتیوب،‌ طراحی شده به صاحبان محتواهایی مانند فیلم و استودیوهای تلویزیونی امکان می‌دهد که ویدیوهای دارای کپی‌رایتی را که بدون اجازه صاحبان آنها به سایت یوتیوب ارسال می‌شود، شناسایی کنند.

براساس این گزارش، یوتیوب با همکاری شرکت‌های دیسنی و تایم‌وارنر ابزار اثرانگشت ویدیویی را برای شناسایی محتواهای دارای کپی‌رایت مورد استفاده قرار خواهد داد و پس از آن این شرکت‌های رسانه‌ای در مورد برداشتن محتواهای مذکور یا نگهداری آنها به عنوان بخشی از قرارداد توزیع درآمد با یوتیوب که می‌تواند تبلیغات را در کنار آنها بفروشد، تصمیم‌گیری خواهند کرد.

براساس این گزارش، یوتیوب پیش از این به دلیل ارسال محتواهای دارای کپی‌رایت از سوی کاربرانش، مورد انتقاد شرکت‌های رسانه‌ای قدیمی ‌قرار گرفته و از این رو تلاش کرده با عرضه شیوه‌های مناسب، به شناسایی ویدیو کلیپ‌هایی بپردازند که به صورت غیرمجاز به این سایت ارسال می‌شوند.