کاهش قیمت 20 تا 25درصدی انواع لوازم صوتی و تصویری

بازار دیجیتال- انواع لوازم صوتی و تصویری طی سه ماه گذشته تاکنون حدود ۲۰ تا ۲۵درصد کاهش قیمت داشته است. «ابراهیم درستی» رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری در این زمینه گفت: این کاهش قیمت طی مدت سه ماه به مرور زمان اتفاق افتاده است که بیشتر به کاهش تقاضای برخی از لوازم صوتی و تصویری از سوی خریداران مربوط می‌شود.

وی این کاهش قیمت را موقت اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بعد از فصل انتخابات مدارس و شروع فصل تابستان افزایش قیمت اندکی در برخی از لوازم صوتی و تصویری به وجود آید.

البته این موضوع به تقاضای بالای برخی از محصولات همچون دوربین عکاسی و فیلمبرداری، انواع تلویزیون‌های LCD و ضبط صوت خودرو مربوط می‌شود که در پی آن افزایش قیمت این محصولات دور از ذهن نیست.

در همین زمینه «ناصح» رییس گروه لوازم خانگی و صوتی و تصویری وزارت صنایع نیز در گفت‌وگو با بازار دیجیتال گفت: کاهش قیمت لوازم صوتی و تصویری در سال جدید بیشتر در بازار انواع تلویزیون و LCD به وجود آمده است.

این در حالی است که انواع تلویزیون و LCDهای برند داخلی این کاهش قیمت را بیشتر تجربه کرده‌اند.

وی همچنین به ثابت بودن تعرفه واردات لوازم صوتی و تصویری در سال جدید اشاره کرد و گفت: امسال نیز تعرفه واردات لوازم صوتی و تصویری مانند سال گذشته است و واردات این لوازم با تعرفه ۵۰درصد اجرا می‌شود.

تاکنون نیز هیچ پیشنهادی از سوی وزارت بازرگانی برای تغییر تعرفه لوازم صوتی و تصویری اعلام نشده است.