32 اینچی‌ها پرفروش‌ترند

بازار دیجیتال- سایز ۳۲ اینچ از تلویزیون‌های LCD جزو پرفروش‌ترین‌های این کالا در بازار است. طبق اعلام فعالان بازار، در حال حاضر انواع تلویزیون LCD در سایزهای ۲۶ تا ۶۲ اینچ در بازار ایران موجود هستند، که از تنوع طرح و مارک بالایی نیز برخوردارند.

البته سایزهای بزرگ‌تر از ۶۲ اینچ تلویزیون‌های LCD نیز موجود هستند. اما سایزهای بالای ۶۲ اینچ حضور پررنگی در بازار ندارند.

ال.جی، سامسونگ، سونی، توشیبا، هیتاچی، پاناسونیک، صنام و... از شرکت‌های مختلفی هستند که در زمینه تولید تلویزیون LCD فعال هستند و هر یک قیمت‌های مختلفی را برای این کالا در نظر گرفته‌اند. در این بین برندهای سامسونگ ال.جی و پاناسونیک در صدر بازار فروش ایستاده‌اند و برند سونی به علت قیمت بالایی که نسبت به سایر مارک‌ها دارد خریداران خاص خود را دارد.

فعالان بازار، تلویزیون‌های LCD ۳۲ اینچ را جزو پرفروش‌ترین‌های این کالا در بازار معرفی کرده و معتقدند، طی یک دهه اخیر با کاهش مساحت آپارتمان‌ها اکثر مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از تلویزیون‌های LCD با سایز متناسب آپارتمان خود استفاده کنند.

از طرفی قیمت مناسب‌تر LCDهای ۳۲ اینچ در مقایسه با سایزهای بالاتر انگیزه خرید این تلویزیون‌ها را در مصرف‌کنندگان قوی‌تر می‌کند.

در حال حاضر تلویزیون‌های LCDو۳۲ اینچ شرکت سونی به عنوان گران‌ترین‌های این سایز در بازار معرفی شده‌اند که قیمتی حدود یک میلیون و ۴۸۰هزار تایک‌میلیون و ۷۸۰هزار تومان دارند.

طبق اعلام نمایندگی فروش محصولات سونی جدیدترین تلویزیون‌ LCDو۳۲ اینچی شرکت سونی مدل ۳۲V۲۰۰ است که قیمتی حدود یک میلیون و ۷۸۰هزار تومان دارد. قیمت تلویزیون‌های LCDو۳۲ اینچی برندهای پاناسونیک و سامسونگ نیز به ترتیب یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان و یک میلیون و ۹۰ تا یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان است. فعالان بازار قیمت تلویزیون‌های LCDو۳۲ اینچی ال‌.جی را نیز حدود ۸۵۰هزار تا یک میلیون و ۱۵۰هزار تومان اعلام کرده‌اند.

به گفته فروشندگان، قیمت تلویزیون‌های LCD شرکت ال‌.جی در بازار نسبت به سه ماه گذشته در حدود ۲۰ تا ۳۰درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام نمایندگی فروش شرکت مادیران، تلویزیون‌های مادیران در ایران مونتاژ می‌شوند و تعرفه گمرکی کمتری پرداخت می‌کنند. به همین دلیل محصولات خود را با قیمت پایین‌تری عرضه می‌کند تا به این وسیله با سایر تولیدکنندگان نیز رقابت کند.