بازار دیجیتال- افزایش قیمت سیم‌کارت‌های دایمی اپراتور اول که در پی کمبود این سیم‌کارت‌ها در بازار رخ داده است موضوعی است که فعالان بازار به آن اشاره می‌کنند و معتقدند عوامل دیگری نیز در سیر صعودی قیمت این کالا تاثیرگذار بوده‌اند.

ناصح، یکی از فروشندگان سیم‌کارت در پاساژ علاءالدین معتقد است، این احتمال وجود دارد که شرکت مخابرات برای واگذاری سیم‌کارت‌های دایمی اپراتور اول مجددا ثبت نام نکند و این سیم‌کارت‌ها در بازار کمیاب‌تر شوند. از طرفی تبدیل ودایع مشترکان سیم‌کارت‌های دایمی اپراتور اول به سهام شرکت مخابرات نیز رشد قیمت این کالا را در پی داشته است و بسیاری از دارندگان این سیم‌کارت‌ها با تصور رشد بیشتر قیمت این کالا از فروش آنها خودداری می‌کنند.
این در حالی است که یکی دیگر از فعالان بازار نیز می‌گوید: رشد قیمت سیم کارت تلفن همراه سقفی دارد و فعالان بازار بر این موضوع آگاهند که افزایش کاذب قیمت این کالا ممکن است موجب عدم استقبال از این سیم‌کارت‌ها و جلب توجه مردم به سوی سیم‌کارت‌های دایمی ایرانسل و یا اعتباری‌ها شود.
چرا که شرکت‌ ایرانسل با اجرای طرح طلایی که ویژه تابستان است شرایطی را برای مشترکین این اپراتور ایجاد کرده است تا با پرداخت ۱۵‌هزار تومان طی مدت یک ماه از امکان ارسال MMS،SMS مکالمه رایگان بین خطوط این اپراتور برخوردار شوند.
فعالان بازار معتقدند: علاوه بر این اقدام، ایرانسل تعرفه مکالمات خود را در حدود 20‌درصد کاهش داده است که این موضوع باعث افزایش تقاضا برای این سیم‌کارت‌ها شده است.
افزایش تقاضا برای این سیم‌کارت‌ها کمبود سیم‌کارت‌های دایمی ایرانسل را در بازار در برداشته است.
در‌حال‌حاضر نرخ سیم‌کارت‌های دایمی ایرانسل در حدود 150 تا 180‌هزار تومان است.
قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا نیز نسبت به هفته گذشته در حدود ۱۰ تا ۱۵‌هزار تومان افزایش یافته است.