موتورولا و سانیو در صدر جدول رضایت مشتریان

دو شرکت موتورولا و سانیو در میان تمامی شرکت‌‏های تولیدکننده تلفن‌همراه به لحاظ جلب رضایت مشتری بالاترین نمره را به خود اختصاص دادند. به گزارش «ایلنا»، بررسی‌‏ها نشان می‌‏دهد، شرکت موتورولا در بخش طراحی گوشی‌‏ها و فاکتورهای عملیاتی بالاترین سطح رضایت‌‏مندی در میان مشتریان را داشته، این در حالی است که شرکت سانیو به لحاظ عملکرد اجرایی و کیفیت بیشترین درصد رضایت‌مندی مشتریان را داشته است.

طبق تحقیقات، پس از دو شرکت موتورولا و سانیو شرکت‌‏های سامسونگ و ال‌‏جی، بالاترین سطح رضایت مشتریان را به خود اختصاص داده‌‏اند.در این گزارش آمده است، مشتریان به طور متوسط مدت ۵/۱۷ماه از گوشی‌‏های تلفن همراه خود استفاده می‌‏کنند، این در حالی است که این رقم در گزارش پیشین که در ماه نوامبر سال ۲۰۰۶ منتشر شده بود، ۶/۱۶ ماه ارزیابی شده بود.

متوسط بهایی که هر فرد کاربر برای خرید گوشی تلفن همراه می‌‏پردازد از ۱۰۳ دلار در سال ۲۰۰۲ به ۹۳دلار در سال ۲۰۰۷ کاهش یافته است. دادن تخفیف از سوی شرکت‌‏های تولید گوشی و دادن گوشی‌‏های تلفن‌همراه به صورت مجانی از سوی شرکت‌‏های اپراتوری تلفن‌همراه از جمله دلایل اصلی کاهش هزینه‌‏های مصرفی هر کاربر روی خرید گوشی اعلام شده است.