انتقاد به حمایت وزارت ارتباطات از اپراتورهای دولتی

رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از انتقاداتی که به وزارت ارتباطات وارد است، حمایت پر رنگ این وزارتخانه از اپراتورهای دولتی است و این وزارتخانه اپراتورهای خصوصی را کمتر مورد توجه قرار می‌‏دهد. رمضانعلی صادق‌زاده، در گفت‌وگو با «ایلنا»، با اشاره به حمایت وزارت ارتباطات از اپراتور اول تلفن‌همراه در زمینه‌‏های مختلف از جمله ارائه سیم کارت‌‏های اعتباری و تصویب کاهش تعرفه مکالمات این نوع سیم‌کارت طی مدت کوتاه، اظهارداشت: این در حالی است که به وضوح شاهد آن هستیم که تقاضای بخش‌خصوصی این حوزه، ماه‌‏ها برای تصویب در مجمع مخابرات باید در نوبت بماند.وی ادامه داد: اگرچه فلسفه اپراتوری آن است که در جهت ارتقای کیفیت و کاهش تعرفه‌‏ها در صحنه رقابت گام برداشته و در جهت مشتری محوری حرکت کند، اما وزارت ارتباطات باید به صورت عادلانه و مساوی از اپراتورهای خصوصی و دولتی حمایت کرده و عدالت را رعایت کند.

وی، با اشاره به بستر حمایتی این وزارتخانه برای اپراتور اول تلفن‌همراه، تصریح کرد: وزارت ارتباطات باید همان‌طور که برای اپراتور اول وقت می‌‏گذارد، به تالیا و اپراتور دوم نیز توجه داشته باشد.

صادق‌زاده ادامه داد: به وزارت ارتباطات تذکر داده می‌‏شود که با اپراتورها به طور یکسان برخورد کند و نهاد نظارتی این وزارتخانه نیز در این جهت گام‌‏های محکم‌تری بردارد.