کاهش قیمت اینترنت در زمینه‌ها‌ی اینترانت، لینک‌های ارتباطی، اینترنت با پهنای باند مختلف و ارتباط IP نقطه به نقطه خواهد بود که در این لینک‌ها کاهش ۳۰ تا ۴۰‌درصدی اعمال می‌شود. لطف‌ا... صبوحی، معاون سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب و با اشاره به این که در رابطه با بحث کاهش قیمت اینترنت هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، اظهار کرد: کاهش ۳۰‌درصدی برای قیمت اینترنت در مجمع مخابرات ایران مورد تصویب قرار گرفته و به سازمان ارجاع داده شده است.

وی با بیان این که کاهش قیمت‌ها براساس میزان پهنای باند متفاوت خواهد بود گفت: ممکن است به عنوان مثال در پهنای باند ۶۴ مگابایتی کاهش ۱۰‌درصدی و یا در پهنای باند ۱۵۵ مگابایتی کاهش ۴۰‌درصدی اعمال شود اما متوسط این کاهش ۳۰‌درصد است.

وی یادآور شد: بحث کاهش قیمت اینترنت که در مجمع مخابرات تصویب شده است، هنوز به صورت مصوبه‌ مجمع به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال نشده و به شکل غیررسمی ‌به سازمان اعلام شده است که کمیسیون تنظیم مقررات پس از اعلام مصوبه به سازمان کمیسیون نظر خود را به سازمان اعلام خواهد کرد اما آن ‌درصدی که باید نظرات سازمان در مورد آن اعمال می‌شد مشخص شده است و این کاهش از تاریخی که کمیسیون این موضوع را تصویب و به شرکت مخابرات ابلاغ کند، لازم‌الاجرا خواهد بود.

معاون سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی گفت: سال گذشته یک مرحله از کاهش قیمت اینترنت در این حوزه اعمال شد و امسال نیز یک مرحله دیگر و در قالب چهار جدول اعمال می‌شود.