بازار دیجیتال- باز هم انتشار یک خبر بازار خرید و فروش سیم‌کارت را دستخوش تغییر و تحولات کرد.

این بار این تغییر و تحولات در حوزه ایرانسل رخ داده است و سیم‌کارت‌های این اپراتور پس از یک دوره رکود دو هفته‌ای، بازار گرم و پر رونقی پیدا کرده‌اند تا جایی که سیم‌کارت‌های دائمی این اپراتور در بازار کمیاب شده و فروشندگان نیز در صورت تمایل به عرضه این سیم‌کارت‌ها قیمت‌های بالایی را برای آنها در نظر می‌گیرند.
فعالان بازار معتقدند، در حال حاضر سیم‌کارت‌های صفر دائمی ایرانسل در بازار موجود نیست و سیم‌کارت‌های کار کرده دائمی نیز با قیمتی حدود 100هزار تومان به فروش می‌رسند.
نرخ سیم‌کارت‌های اعتباری صفر ایرانسل نیز حدود ۲۸ تا ۳۰هزار تومان اعلام شده است.
فروشندگان علت کمبود سیم‌کارت‌های ثابت ایرانسل را در بازار انتشار خبر کاهش تعرفه مکالمات سیم‌کارت‌های این اپراتور اعلام کرده و معتقدند با انتشار این خبر تقاضا برای این سیم‌کارت‌ها تا حد قابل توجهی افزایش یافته است. براساس این خبر تعرفه مکالمه ثانیه‌ای سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل حدود 20درصد و تعرفه مکالمه سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور در حدود 25درصد کاهش یافته است اما تعرفه دقیقه‌ای سیم‌کارت‌های ایرانسل تغییری نکرده است.
از طرفی برخی فروشندگان، توجه مردم به سمت سیم‌کارت‌های ارزان قیمت اعتباری این اپراتور را عامل مهمی در کاهش تقاضا برای سیم‌کارت‌های ثابت ایرانسل طی هفته‌های گذشته می‌دانند و معتقدند این عامل سبب شده است تا میزان عرضه این سیم‌کارت‌ها به بازار طی دو هفته گذشته کاهش یابد و اکنون با افزایش تقاضا برای این کالا، سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل در بازار کمیاب شده‌اند.
نرخ سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا نیز حدود 10 تا 15هزار تومان افزایش یافته است.
همچنین نرخ سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور اول با کدهای ۵، ۶، ۴ و ۷ نیز در حدود ۱۰هزار تومان افزایش یافته است.
فعالان بازار علت این امر را افزایش تقاضا برای این کدها اعلام کرده‌اند. نرخ کدهای 2 و 3 نیز همچنان ثابت است.