فناوری نوین ساخت صفحه نمایشگرهای جدید عمر تجهیزات دیجیتالی نظیر تلفن‌های‌همراه و دوربین‌های دیجیتالی را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. به گزارش «مهر»، باتری تلفن‌های‌همراه و لپ تاپ‌ها به لطف استفاده از فناوری جدیدی که از سوی شرکت Clairvoyant در کالیفرنیا ابداع شده است تا ۵۰درصد طول عمر بیشتری خواهند داشت.

این شرکت اخیرا اعلام کرده است که با استفاده از این فناوری نوین، سازندگان تلفن‌های‌همراه، دوربین‌های دیجیتالی و لپ‌تاپ‌ها صفحه نمایشگرهای جدیدی خواهند ساخت که میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنند و به شکلی دینامیکی نور پیش زمینه و شدت رنگ بر اساس ضریب روشنایی و رنگ محیط تنظیم می‌شود.

براساس گزارش تکنولوژی ریویو، تغییر شدت رنگ پیش زمینه ایده جدیدی نیست.

به عنوان مثال iPhone‌های آتی دارای حسگرهایی خواهند بود که میزان روشنایی رنگ زمینه را مشخص می‌کنند، اما فناوری به کار رفته در این شرکت از زاویه دیگری به حل این موضوع پرداخته است.

صفحه نمایشگرهایی که براساس این فناوری نوین ساخته خواهند شد، بر پایه ساختار پیکسلی جدیدی تولید می‌شوند که PenTile نام دارد و در حقیقت الگویی از پیکسل‌های قرمز، سبز، آبی و سفید هستند که با الگوریتم‌های پردازش‌کننده تصویر ترکیب شده تا ضریب روشنایی نور پیش‌زمینه را تنظیم کنند و این یعنی افزایش قابل توجه طول عمر باتری‌ها.