سونی و سامسونگ پیشتازان دستگاه‌های ضبط صدای دیجیتالی

بازار دیجیتال- دو برند سونی و سامسونگ به عنوان مارک‌های اصلی تولیدکننده دستگاه‌های خبرنگاری ضبط صدا (VoiceRecorder) در بازار معرفی شدند. به اعتقاد بیشتر فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری، برخی از خریداران به اشتباه انواع mp۳ را نوعی دستگاه ضبط صدا می‌دانند، این در حالی است که برخی از mp۳ها قابلیت ضبط صدا را دارند ولی صرفا به عنوان دستگاه VoiceRecorder محسوب نمی‌شوند.

دستگاه‌های ضبط صدا قابلیت ضبط صدا تا حجم ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸مگا بایت را دارا هستند، ضمن اینکه دارای ویژگی‌هایی چون سیستم قطع ضبط صدا (VCR)، مکالمات تلفنی، اسپیکر، تنظیم سرعت پخش صدا و ضبط از روی رادیو FM نیز هستند.

همچنین دستگاه‌های خبرنگاری ضبط صدا این قابلیت را دارند که به صورت فرمت فشرده و برای مدت زمان طولانی (۱تا۲) ساعت صدا را ضبط کنند.

YVS۱۰۰، YVS۳۵۰، YV۱۲۰ سه مدل از دستگاه‌های خبرنگاری ضبط صدا شرکت سامسونگ محسوب می‌شوند که به ترتیب دارای ۶۴، ۱۲۸ مگا بایت و یک گیگا بایت ظرفیت هستند که با قیمت ۷۰هزار، ۹۰هزار و ۱۵۰هزار تومان به فروش می رسند.

همچنین شرکت سونی نیز دستگاه ضبط صدا خود را در مدلIC-V۲۰۰ ارائه کرده است که با قیمت ۶۹هزار تومان به فروش می رسد.

به اعتقاد فعالان بازار دستگاه‌های ضبط صدا سامسونگ نسبت به سونی از استقبال بیشتری برخوردار هستند، این در حالی است که لوازم جانبی دستگاه‌های ضبط صدای سامسونگ نسبت به سونی بیشتر است.

به طور مثال دستگاه‌های ضبط صدای سامسونگ لوازم جانبی همچون میکروفون یقه‌ای، کابل USB و هدفون را دارا هستند و سونی نیز دستگاه‌های ضبط صدای خود را با کابل USB و هدفون ارائه کرده است.