بازار دیجیتال- با وجود آنکه بسیاری از کارشناسان خواستار صدور سریع پروانه بهره‌برداری و فعالیت ارتباطات سیار از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شده است، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات زمان صدور این پروانه را نامشخص اعلام کرده است. «وفا غفاریان»، در این زمینه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی تلفن‌همراه گفت: برای صدور پروانه اپراتور اول همکاری‌های مشترکی بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت مخابرات ایران صورت گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: درخواست صدور پروانه برای اپراتور اول از سوی شرکت مخابرات ایران به رگولاتوری ارائه شده و این تقاضا در دست بررسی است. وی ادامه داد: در همین زمینه نیز تیم‌های مشترکی از جانب شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای صدور پروانه اپراتور اول تشکیل شده است.

«غفاریان» گفت: سازمان تنظیم مقررات به منظور بررسی‌های لازم برای صدور مجوز، خواستار ارائه مجموعه‌ای اطلاعات از سوی شرکت مخابرات ایران شده است و برای اخذ صدور پروانه اپراتور اول علاوه بر همکاری‌های صورت گرفته، پیش‌نویسی میان سازمان تنظیم مقررات و شرکت مخابرات ایران تنظیم شده که مفاد این پیش‌نویس در آینده منتشر خواهد شد. ارائه درخواست صدور پروانه برای اپراتور اول در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا به حال شرکت ارتباطات سیار را از داشتن هرگونه مجوز و پروانه بهره‌برداری بی نیاز دانسته و معتقد بودند که این اپراتور بدون مجوز می‌تواند به فعالیت و ارائه خدمات ادامه دهد. «داوود زارعیان»، مدیر روابط عمومی‌شرکت مخابرات ایران در این باره می‌گوید: شرکت ارتباطات سیار یک موسسه مستقل نبوده و به عنوان یک شرکت تخصصی براساس پروانه شرکت مخابرات ایران فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: براساس مقررات جدید، شرکت ارتباطات سیار تا مدتی دیگر برای ادامه فعالیت، پروانه خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت می‌کند. وی با بیان این که شرکت مخابرات ایران بنابر اساسنامه سال ۱۳۵۰ فعالیت می‌کند، گفت: این شرکت برای افزایش تخصص و بهره‌برداری به شرکت‌های کوچک تر تقسیم شده است که اپراتور اول یکی از این شرکت‌ها است.

مدیر روابط عمومی‌شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: در زمان حاضر تمامی‌ عملکرد و قرار دادهای منعقد شده در شرکت ارتباطات سیار قانونی بوده و فعالیت اپراتور اول تا صدور پروانه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی براساس پروانه سابق ادامه خواهد داشت.