مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی گفت: ۱۴دستگاه تلفن همگانی فعال اینترنتی در این استان و به کاربران خدمت ارائه می‌کند. علی کارگزار در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: در مجموع ۳۰دستگاه تلفن همگانی اینترنتی در مخابرات خراسان رضوی موجود است که ۱۶دستگاه باقی مانده در حال شناسایی محل مناسب برای استقرار در سطح استان است.

وی اظهار داشت: هم‌اینک تلفن‌های همگانی اینترنتی در دانشگاه فردوسی و آزاد، راه‌آهن، هتل بهمن، گمرک، جهاد کشاورزی و دیگر نقاط نصب شده‌اند. او گفت: تلفن‌های همگانی اینترنتی همانند تلفن همگانی معمولی با استفاده از کارت‌های اعتباری علاوه بر کاربردهای معمولی از قابلیت اتصال به اینترنت و ارائه خدماتی نظیر پست الکترونیکی و چت نیز برخوردار است.

او افزود: این سامانه به صفحه نمایشگر کریستال مایع (LCD) لمسی، دو پورت خروجی با امکان اتصال به تجهیزاتی مانند فلش (حافظه)، رایانه دستی، دوربین‌های دیجیتال و صفحه‌کلید مجهز است.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی در خصوص امکانات و تجهیزات تلفن‌های همگانی اینترنتی گفت: برای بالا بردن ضریب امنیتی از سیستم عامل لینوکس استفاده شده و برای پیشگیری از استفاده موازی از خط تلفن دستگاه، سیستم حافظتی ATD نیز نصب شده است.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز اختلال ویروسی در سیستم رایانه‌ای دستگاه امکان انتقال و نصب هیچگونه نرم‌افزار از طریق دیسک و یا لوح فشرده(CD) امکانپذیر نیست.

او در خصوص استفاده مردم از تلفن اینترنتی گفت: هنوز همه مردم از وجود چنین دستگاه‌هایی مطلع نیستند و همچنین برخی نیز با نحوه کار با این دستگاه‌ها آشنایی ندارند.