بازار دیجیتال - در بین انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال کامپکت، دوربین‌هایی که دارای ۷ تا ۱۰مگاپیکسل وضوح تصویر هستند از استقبال بیشتری برخوردارند. به اعتقاد فعالان بازار، نوع لنز و وضوح تصویر برای خریداران از اهمیت بیشتری نسبت به قیمت آنها برخوردار است.

یکی از فروشندگان انواع دوربین عکاسی سامسونگ، در بین انواع دوربین‌های عکاسی کامپکت این مارک، دوربین‌های سری NV را با کیفیت‌تر از دیگر مدل‌های این برند معرفی می‌کند.

مدل NV۷ یکی از این مدل دوربین‌های عکاسی سامسونگ است که با زوم اپتیکال هفت برابر و وضوح تصویر ۲/۷ مگاپیکسل با قیمت ۳۷۵هزار تومان به فروش می‌رسد، این در حالی است انواع دوربین‌های سری S سامسونگ نسبت به سری NV کیفیت پایین‌تری دارند که در این بین به دو مدل ۱۰۰۰‌ S و S‌۶۰۰ می‌توان اشاره کرد که به ترتیب با قیمت ۲۴۹هزار و ۱۳۹هزار تومان به فروش می‌رسند.

همچنین در بین انواع دوربین‌های عکاسی کامپکت کاسیو به دو مدل ۱۰۵۰ و S۷۷۰ می‌توان اشاره کرد که مدل ۱۰۵۰ دارای لنز پنتاکس، زوم اپتیکال ۳ و دیجیتال ۴برابر است. این دوربین با وضوح تصویر ۱۰مگاپیکسل با قیمت ۴۰۲هزار تومان به فروش می‌رسد.

به اعتقاد فعالان بازار، قیمت دوربین‌های عکاسی کامپکت برندهای مختلف با وضوح تصویر یکسان تا حدود زیادی به هم نزدیک است، به طور مثال قیمت دوربین مدل ۱۰۵۰ کاسیو با وضوح ۱۰‌مگاپیکسل حدود ۴۰۲‌هزار تومان است، این در حالی است که می‌توان این اندازه وضوح تصویر را در مدل ixus۹۰۰ کانن یافت که قیمتی حدود ۴۲۲‌هزارتومان دارد.

ضمن اینکه شرکت المپوس نیز دوربین مدل ۱۰۰۰,mgu خود را با وضوح تصویر ۱۰مگاپیکسل با قیمت ۴۱۸‌هزار تومان به فروش می‌رساند. به گفته این فروشندگان اختلاف قیمت اندک این مدل دوربین‌ها مربوط به مواردی چون عمر باتری، جنس بدنه و ضدخش بودن آنها است که در برندهای مختلف دیده می‌شود.