براساس یافته‌های یک مطالعه جدید، واژه‌های جست‌وجوی مربوط به موسیقی و فناوری، احتمال زیادی برای نمایش سایت‌هایی با جاسوس‌افزار و دیگر برنامه‌های مخرب در لینک‌های نتایج جست‌وجو دارند. به گزارش «ایسنا»، براساس مطالعه شرکت امنیتی مک‌آفی، ۴۲‌درصد از نتایجی که با واژه screen savers حاصل شدند، کاربر را به سایت‌هایی هدایت می‌کردند که سرویس سایت ادوایزور مک‌آفی، آنها را خطرناک تشخیص می‌داد؛ به‌علاوه در بسیاری از موارد برنامه‌های دانلود شده حاوی آگهی‌افزارها، موارد دیگری بودند که مک‌آفی آنها را ناخواسته ارزیابی کرد.

براساس یافته‌های مک‌آفی در مجموع‌درصد قابل توجهی از لینک‌های وب هنوز مخاطره‌آمیز هستند، هر چند گوگل در سال‌های اخیر در این زمینه پیشرفت کرده است اما AOL، هم‌اکنون مطمئن‌ترین نتایج جست‌وجو در وب را داراست و یاهو نیز یکی از مطمئن‌ترین موتورهای جست‌وجو در این زمینه است.

در این مطالعه، پنج صفحه اول نتایج جست‌وجوی ارائه شده در AOL، یاهو، گوگل،‌ MSN، ASK.COM برای ۲۳۰۰ کلید واژه پرطرفدار را مورد بررسی قرار داد و سپس لینک‌ها را با پایگاه داده‌های امنیت وب خود که در آن سایت‌های آلوده به هرزنامه، حملات وب و دانلودهای خطرناک را ثبت می‌کند،‌ مورد مقایسه قرار داد.