پیاده‌سازی سیاست‌ کشورهای خارجی در بخش ICT مشکلات ما را در این بخش حل نخواهد کرد. حمید بابادی‌نیا، عضو هیات مدیره‌ نظام صنفی رایانه‌ استان تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان، با بیان این مطلب اظهار کرد: مهم‌ترین راهکاری که ما را به سمت استفاده از فن‌آوری‌های نوین سوق می‌دهد، اصلاح فرهنگ مدیریتی جامعه است.

وی گفت: اگر مدیران جامعه نسبت به این امر که IT ابزاری برای شفاف‌سازی و افزایش رفاه اجتماعی است، اعتقاد پیدا کنند ICT هم در کشورمان ارتقا پیدا می‌کند و احتیاجی هم به الگوبرداری از کشورهای خارجی نداریم.

وی با بیان این که البته در حال حاضر در وزارت ICT و در مطبوعات فقط به مخابرات پرداخته شده و هیچ صحبتی از ICT نمی‌شود، گفت: وزارت ICT فقط ارتباطات نیست و باید به ICT نیز بها داده شود، در حال حاضر نیز همه‌ پروژه‌های مربوط به IT در مرکز تحقیقات مخابرات متوقف شده که علت اصلی آن ضعف مدیریت است که یکی از معضلات اصلی چنین روندی یاس و ناامیدی جوانان است، به ویژه برای متخصصان IT که رکود پروژه‌ها آنها را به مهاجرت وادار می‌کند و در واقع دوران خشکسالی و رکود IT از سال ۸۴ شروع شده و معلوم نیست تا کی ادامه پیدا می‌کند.

بابادی‌نیا در ادامه خاطر نشان کرد: تنها راه ما این است که دولت با اجرای اصل ۴۴ به سمت کوچک‌سازی خود پیش برود و با درایت و تفکر صحیح از توان بخش خصوصی استفاده کند البته این روند نباید طوری اجرا شود که پروژه‌ها به ارگانهای دولتی پیشین برگزار شود و یا پروژه‌ها طوری تعریف شوند که بخش خصوصی توانایی اجرای آن را نداشته باشد، بلکه دولت که صاحب امکانات مالی است این امکانات را در اختیار نیروهای فنی قرار دهد.

به گفته‌ او بهتر است که در راستای شفاف‌سازی، قانون مناقصه‌های دولتی بند به بند اجرا و تمامی‌ مراحل اجرای یک مناقصه و شرایط احراز صلاحیت برنده به طور کامل ارائه شود.