بازار دیجیتال- تعطیلات، به ویژه تعطیلات چند روزه میان هفته، در اکثر مواقع باعث بروز تغییر و تحولاتی در بازار خرید و فروش سیم‌کارت می‌شود.

این بار نیز تعطیلات دوروزه میان‌هفته نه تنها باعث ثبات قیمت سیم‌کارت طی روزهای شنبه و یکشنبه شده بلکه کاهش میزان خرید و فروش این کالا را نیز در پی داشته است.
فعالان بازار در این زمینه می‌گویند، سیر صعودی قیمت سیم‌‌کارت که به دلایل مختلفی چون، تبدیل ودایع مشترکان به سهام مخابرات، افزایش تقاضا برای کدهای مختلف سیم‌‌کارت‌های دائمی اپراتور اول و... صورت گرفته بود، طی روزهای شنبه و یکشنبه به ثبات قیمت تبدیل شد و میزان خرید و فروش این کالا نیز تا حدودی کاهش یافت.
فروشندگان علت این امر را کاهش تقاضا برای سیم‌کارت طی روزهای شنبه و یکشنبه عنوان کردند و معتقدند، از آنجا که بسیاری از مردم سرگرم برنامه‌ریزی برای روزهای تعطیل خود هستند و گروهی نیز به سفر رفته‌اند در نتیجه میزان تقاضا برای این کالا کاهش یافته است.
طبق اعلام فعالان بازار، در حال حاضر کدهای یک کارکرده و 2صفر جزو کمیاب‌ترین و گران‌ترین‌های بازار و کدهای 4، 7 و 8 جزو ارزان‌ترین‌های بازار هستند. اتفاق جالبی که بازار خرید و فروش سیم‌کارت طی یک هفته گذشته شاهد آن بود، افزایش میزان تقاضا برای کدهای 4 و 7 بوده است. طبق اعلام فعالان بازار کدهای 8 نیز که حدود چهار ماه است وارد بازار شده‌اند نسبت به سایر کدها و حتی سیم‌کارت‌های ایرانسل و تالیا از فروش کمتری برخوردارند. علت این امر بدهی 138هزار تومانی مشترکان این سیم‌کارت‌ها به شرکت مخابرات و مشخص نبودن زمان ثبت اسناد این سیم‌کارت‌ها عنوان شده است.