قدرت‌های جهانی ضمن وعده افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با بهره‌برداری جنسی از کودکان از طریق پورنوگرافی اینترنتی اعلام کردند، دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند جلوی این جرم اینترنتی را بگیرند. به گزارش پایگاه اینترنتی رویتر، وزیران کشور و دادگستری هشت کشور آلمان، آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا، ژاپن و روسیه طی بیانیه‌ای نهادهایی را که باید نقشی در این مبارزه ایفا کنند را ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، موسسه‌های مالی و حرفه‌ای فناوری اطلاعات، رسانه‌ها، والدین و مربیان اعلام کردند.

آلمان به تازگی موفق شد باکمک موسسه‌های مالی و شرکت‌های کارت‌های اعتباری یک باند پورنوگرافی کودکان را متلاشی کند.

گروه هشت با همکاری اینترپل سال‌ها با پورنوگرافی کودکان مبارزه کرده است و پایگاه داده‌های بین‌المللی تصاویر بهره‌برداری جنسی از کودکان را راه‌اندازی نموده‌اند. هدف از این بانک اطلاعاتی، کمک به پلیس در شناسایی و نجات قربانیان است.

International Child Sexual Exploitation Image Database این پایگاه داده‌ها در حال حاضر حاوی نیم‌میلیون تصاویر کودکانی است که مورد بهره‌برداری جنسی قرار گرفته‌اند و به نجات بیش از ۵۰۰کودک در سراسر جهان کمک کرده است.

رونالد نوبل رییس اینترپل شماری از عکس‌های موجود در پایگاه داده‌ها را به خبرگزاری رویتر نشان داد که در همه آنها مردان سفیدپوستی دخالت دارند که به سوء‌استفاده جنسی از پسران آسیایی پرداخته‌اند.

در بیشتر موارد مردان اروپایی یا آمریکایی به کشورهایی مثل تایلند یا کامبوج سفر می‌کنند و در آنجا از کودکان فقیر سوء‌استفاده جنسی می‌نمایند.