مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مخابرات استان تهران، با بیان این که متوسط زمان انتظار برای دریافت تلفن ثابت کمتر از ۱۵ روز است،‌ گفت: افرادی که برای خرید تلفن ثابت اقدام می‌کنند در کمتر از یک هفته تا ۲۰ روز تلفن خود را دریافت می‌کنند همچنین از ۴۵۸ مرکز مخابراتی تلفن ثابت در استان تهران ۴۵۰ مرکز آن به روز هستند. مهرداد حاج حسین‌خانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان، اظهار کرد: در سال ۸۵ تعداد فروش فیش شرکت مخابرات استان تهران، ۳۷۵‌هزار فقره و تعداد شماره‌های دایری نیز ۵۶۸‌هزار شماره بود اما تعهدات در پایان سال گذشته به حدود ۱۹‌هزار و ۳۸۰ فیش رسید.

وی افزود: تعداد تلفن‌های مشغول به کار در استان تهران در پایان سال گذشته ۵‌میلیون و ۷۰۵‌هزار شماره است و برای امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم که در حدود ۴۰۰‌هزار تقاضا داشته باشیم.

وی درباره این که تقاضا برای تلفن ثابت بیش‌تر در کدام نقاط استان تهران وجود دارد، ‌گفت: درخواست‌ها برای تلفن ثابت در سطح استان پخش است اما بیش‌ترین تقاضاها مربوط به شهرهای اطراف تهران به ویژه کرج است.

وی با اشاره به این که ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان تهران بالا است،‌ یادآور شد: در شهر تهران واگذاری تلفن به حد اشباع رسیده است، به طوری که در عمده نقاط واگذاری به روز داریم.