بازار دیجیتال- رشد ناگهانی قیمت سیم‌کارت‌های ثابت اپراتور اول که در پی انتشار خبر تبدیل ودایع مشترکین این اپراتور به سهام مخابرات صورت گرفته است، باعث ایجاد تصوری در بازار مبنی بر اینکه قیمت سیم‌کارت‌ها طی روزهای آتی افزایش خواهد یافت، شده است.

درنتیجه دارندگان این سیم‌کارت‌ها از عرضه سیم‌کارت‌های خود به بازار خودداری می‌کنند.
فعالان بازار، کمبود سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور اول در بازار را یکی از عوامل رشد قیمت این کالا عنوان کرده و معتقدند، در صورت ادامه این روند به احتمال زیاد شاهد افزایش بیشتر قیمت سیم‌کارت در بازار خواهیم بود. در حال حاضر سیم‌کارت‌های صفر با کد 5 و 6 بعد از کد 2 صفر جزو کمیاب‌ترین سیم‌کارت‌های بازار به حساب می‌آیند.
همچنین در این وضعیت فروشندگان سیم‌کارت، با استفاده و یا بهتر بگوییم سوءاستفاده از شرایط موجود اقدام به فروش سیم‌کارت با قیمت‌های سلیقه‌ای می‌کنند.
به عنوان مثال کدهای 5 و 6 سیم‌کارت در بازار به ترتیب با قیمتی حدود 360 تا 390 و 340 تا 370هزار تومان به فروش می‌رسند. نرخ سیم‌کارت صفر با کد 2 نیز در حدود 510 تا 560 و گاه 580هزار تومان اعلام شده است. قیمت سیم‌کارت‌های ثابت ایرانسل نیز که این روزها نقدهای زیادی در مورد وضعیت آنتن‌دهی و خدمات آن به گوش می‌رسد، نسبت به هفته گذشته در حدود 60هزار تومان کاهش یافته است. این در حالی است که فروشندگان، سیم‌کارت‌های ایرانسل را نیز با قیمت‌های مختلفی (بین 100 تا 140هزار تومان) به فروش می‌رسانند.
نرخ سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا نیز در حدود ۲۵ تا ۲۷هزار تومان اعلام شده است.