لابراتوارهای شرکت امنیت انفورماتیکی «پاندا سافت ور» کشف کردند که به تازگی هرزنامه‌ای که محتوی اسب تراوی «دزدان دریایی کارائیب» است به پست الکترونیک کاربران ارسال می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، در این هرزنامه پیامی‌با عنوان «دزدان دریایی کارائیب: در پایان دنیا» محتوی تصویری از سومین اپیزود فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب و جک گنجشکه، قهرمان اصلی این مجموعه که این روزها در سینماهای جهان به روی پرده است به صندوق پست الکترونیک کاربران ارسال می‌شود.

در صورتی که کاربر این هرزنامه را باز کند، دو لینک به طور خودکار در پیام قابل رویت می‌شوند که درحقیقت با کلیک روی هریک از این لینک‌ها «تروجان(اسب تروا) Pirabbean.A روی رایانه کاربر بارگذاری می‌شود.

بر اساس گزارش وب نیوز، هنگامی‌که این تروجان (اسب تروا) بارگزاری شد، کاربر یک پیام «خطا» را مشاهده می‌کند. این پیام خطا به کاربر تاکید می‌کند که مشکل را در مدت بازتولید لینک، حل کند تا امکان مشاهده فیلم روی سایت رسمی‌دزدان دریایی کارائیب فراهم شود.

بنابراین گزارش، در صورتی که کاربر به پیام‌ها عمل کند و روی لینک‌ها کلیک کند تروجان روی رایانه نصب می‌شود و کنترل امنیت آن را به عهده می‌گیرد. این تروجان برخی از پارامترهای اینترنت اکسپلورر را تغییر می‌دهد و علاوه بر این، یک شماره‌گیر اتصال به اینترنت را روی رایانه نصب می‌کند. این شماره‌گیر که از نوع Dialer.KGC است اتصال «دایل - آپ» به اینترنت را با هزینه بسیار بالا ممکن می‌کند.