بنا به گفته فروشندگان بازار سیم‌کارت، از زمان واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی تاکنون، استقبال چندانی از این سیم‌کارت‌ها در بازار صورت نگرفته است.

برخی از کارشناسان بازار این عدم استقبال را در تعرفه بالای مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی (دقیقه‌ای ۶۷ تومان) ارزیابی کرده و برخی دیگر نیز معتقدند هنوز تعداد بسیاری از متقاضیان سیم‌کارت در کشور از ویژگی‌های این نوع از سیم‌کارت‌ها اطلاعاتی ندارند.
دبیر انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت گوشی و لوازم جانبی در این باره معتقد است که این نوع از سیم‌کارت‌ها هنوز آن‌طور که باید و شاید جا نیفتاده، و شناخت مناسب و کاملی از آنها وجود ندارد.
به هر حال به‌رغم آنکه سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی در تمام کشور از نعمت آنتن‌دهی برخوردار هستند، اما با قیمتی پایین‌تر از سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا، خرید و فروش می‌شوند.
در حال حاضر سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا بین 55 تا 65هزار تومان در بازار غیر رسمی دادوستد می‌شوند و سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی که قیمت ثبت‌نامی آن 34هزار تومان بوده بین 40 تا 50هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند. البته اگر مشتری برای این سیم‌کارت وجود داشته باشد.