مدیر کل صدور پروانه خدمات ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تاکنون ۲۳ شرکت درخواست خود را برای صدور پروانه ISDP به سازمان ارسال کردند و در حال حاضر می‌توان گفت، محدودیتی از لحاظ تعداد و زمان برای ارائه درخواست‌ها وجود ندارد. علی ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان، اظهار کرد: شرکت‌های ISP که از سازمان تنظیم مقررات پروانه فعالیت داشتند، می‌توانند مشروط به عدم درخواست برای افزایش پهنای باند فعلی تا زمان اتمام مهلت قراردادشان به فعالیت خود ادامه دهند و پس از آن برای تمدید اعتبار باید درخواست خود را به سازمان ارائه دهند.

وی گفت: شرکت‌های ISP که مجوز خود را به از غیر سازمان دریافت کرده‌اند تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت داشتند تا درخواست‌های خود را ارائه دهند؛ تعداد شرکت‌هایی که پروانه سازمان را دارند و معتبر محسوب می‌شوند ۸۵۰ شرکت است.

وی در ادامه با اشاره به شرکت‌های ICP که تقریبا ۳۵ شرکت هستند، گفت: اخیرا سازمان نامه‌ای به این گونه شرکت‌ها ارسال کرده که آن‌ها تا آخر تیرماه فرصت دارند که نسبت به گرفتن مجوز ISP و ISDP، شرکت‌هایی که می‌توانند علاوه بر وظیفه اصلی خود و توزیع اینترنت به ISP‌ها به کاربران نهایی نیز خدمات ارائه دهند، اقدام کنند.