بمباران جزیره‌ای در دنیای مجازی حیات دوم توسط خرابکاران

خرابکاران اینترنتی جزیره‌ای را که شبکه رادیوتلویزیون دولتی استرالیا در عالم مجازی حیات دوم ایجاد کرده بود، بمباران کردند. پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانسه به نقل از شبکه‌ ABC استرالیا گزارش داد، جزیره متعلق به این شبکه در دنیای مجازی حیات دوم که در آن شرکت‌ها به دنبال حضور مجازی خود هستند هدف خرابکاری مجازی قرار گرفته است.

«آبیگیل توماس»، رییس توسعه راهبردی در طرح ابتکار شبکه‌ ای بی‌سی که این جزیره را اداره می‌کند می‌گوید یک نفوذگر این جزیره را «بمباران» کرده است و چندین ویژگی را که کاربران با زحمت ایجاد کرده بودند برداشته است. وی گفت، اکنون تدابیر امنیتی به دقت بررسی خواهد شد تا نحوه نفوذ خرابکاران از امکانات امنیتی موجود مشخص شود و برای محافظت از طرح‌های توسعه آینده این جزیره تغییراتی ایجاد شود.

این جزیره که به شکل آرم ABC است از ویژگی‌هایی مانند امکان گوش دادن به موسیقی، شنیدن گفت‌و‌گوها و تماشای فیلم‌های ویدیویی برخی از برنامه‌های این شبکه برخوردار است.

توماس گفت، در این حمله آمفی‌تئاتر مجازی و یک «زمین ماسه‌بازی» از بین رفته است و شرکت «لیندن لبس» Linden Labs که در سانفرانسیسکو مستقر است و اداره حیات دوم را بر عهده دارد در تلاش است تا این ویژگی‌ها را مجددا بازگرداند. حیات دوم با خلق یک عالم سه‌بعدی امکان حضور مجازی کاربران را در قالب شخصیت مجازی «آواتار» فراهم می‌کند. این دنیای مجازی به سرعت در حال کسب محبوبیت در سراسر جهان است. اما در این قلمرو مجازی نیز مانند جهان واقعی شرارت و خشونت رخنه می‌کند.

هفته گذشته زمانی که طرفداران احزاب سوسیالیست و محافظه‌کار سعی داشتند دفاتر احزاب رقیب را در دنیای مجازی حیات دوم آتش بزنند، سیاست نیز وارد عالم مجازی شد.

سایر شرکت‌هایی که در حیات دوم حضور دارند نیز هدف حمله بمب نفوذگران قرار گرفته‌اند. «ارتش آزادیخواه حیات دوم» یا SLLA که برای (برقراری) دموکراسی مجازی مبارزه می‌کند اوایل امسال بمب‌هایی را در خارج از دو فروشگاه خنثی کردند.