مسوولان طرح «هر کودک یک لپ‌تاپ» از برنامه‌نویسان نرم‌افزاری درخواست کردند که برای این رایانه‌ها بازی‌های رایانه‌ای آموزشی کد باز و رایگان طراحی کنند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، این گروه با افزودن بازی به نرم‌افزارهای موجود در لپ‌تاپ‌های XO ساخت خود،‌ امیدوارند دولت‌های کشورهای در حال توسعه بیشتری را به خرید لپ‌تاپ‌های خود ترغیب کنند تا مطابق برنامه بتواند تا آخر ماه مه،‌ سفارش سه‌میلیون دستگاه رایانه لپ‌تاپ را دریافت کند.

این گروه تاکنون سفارش ‌٥/٢‌میلیون دستگاه را دریافت کرده اما به افزایش میزان فروش دستگاه‌ها نیاز دارد تا برنامه تولیدی خود را تثبیت کند.

براساس این گزارش، این گروه برای کسانی که بتوانند بازی مذکور را در عرض سه روز در کالج اولاین ماساچوست آمریکا طراحی کنند، جایزه لپ‌تاپ تعیین کرده است.

‌این گروه همچنین امیدوار است مسابقه برگزار شده برای طراحی بازی، جدای تهیه بازی‌هایی که اعمال ویژه‌ای مانند شمردن یا خواندن را آموزش می‌دهند، الگوهایی را به وجود بیاورد و به کودکان اجازه دهد که بازی‌های خود را بسازند.

مسوولان پروژه «یک لپ‌تاپ به‌ازای هر کودک»، با پایبندی به تصمیم خود مبنی بر استفاده از سیستم عامل کد باز لینوکس در لپ‌تاپ‌های XO، بازی‌های طراحی شده در این مسابقه را تحت لیسانس برنامه‌های کد باز عرضه خواهد کرد.