کاهش 2تا5درصدی قیمت انواع اسکنر

بازار دیجیتال- در میان انواع تجهیزات کامپیوتری، اسکنر‌ از آن دسته کالاهایی است که از تنوع مارک و مدل و همچنین قیمت‌های مختلفی برخوردار است. طبق اعلام فعالان بازار، انواع اسکنر در مارک‌های مختلف(متفرقه و اصلی) با قیمتی بین ۴۵تا۶۰۰هزار تومان در بازار به فروش می رسد. البته انواع حرفه‌ای اسکنر نیز که علاوه بر اسکن عکس، فیلم‌ و فایل‌های ویدیویی را پویش کرده و از سرعت و کیفیت بالای اسکن تصاویر برخوردارند، در بازار موجود هستند که قیمتی بالای یک‌میلیون تومان دارند که گاه این قیمت‌ها به حدود ۲۰میلیون تومان نیز می‌رسد.

HP، اپسون، کانن، جنیوس، ماکروتک و ... از مارک‌های مختلف این کالا در بازار هستند که بسته به نوع کارکرد و قابلیت‌هایی که دارند از قیمت‌های مختلفی برخوردارند.

فعالان بازار، اسکنر‌های HP را جزو پرفروش‌ترین‌های بازار معرفی می‌کنند. علت این امر را خدمات پس از فروش گسترده، قیمت مناسب و عمر بالای اسکنرهای این برند می دانند.

قیمت اسکنرهای HP در‌حال‌حاضر بین ۶۰تا۶۰۰هزار تومان است که این قیمت‌ها نسبت به سه ماه گذشته در حدود ۲تا ۵درصد کاهش یافته است.

فعالان بازار علت این امر را ورود مدل‌های جدید و پیشرفته به بازار می‌دانند.

قیمت سایر مارک‌های اسکنر نیز نسبت به سه ماه گذشته در حدود ۲تا۵درصد کاهش یافته است.

شراکت، یک فروشنده تجهیزات کامپیوتری در پاساژ پایتخت معتقد است، نوسانات ارزی عامل اصلی تغییرات قیمت انواع اسکنر در بازار به حساب می‌آید.

به گفته وی، در میان انواع مختلف اسکنر (نوری، دستی، مسطح، دورنگار و ...) اسکنرهای مسطح به دلیل سهولت در استفاده و قابلیت‌های کاربردی بالا، از فروش بیشتری برخوردارند.

در مقابل اسکنرهای دستی، با وجود قیمت پایینی که دارند(حدود ۴۵هزار تومان) به علت سطح پوشش محدودی که دارند از فروش بسیار کمتری نسبت به سایر مدل‌های اسکنر برخوردارند.