طبق گزارش جدید موسسه تحقیقاتی Berg Insight، تعداد خودروهایی که به شبکه‌های تلفن‌همراه متصل می‌شوند در اروپا سالیانه ۷/۴۳‌درصد رشد خواهد داشت، و تعداد آنها تا سال ۲۰۱۱ به ۵۲‌میلیون خودرو خواهد رسید. در پایان سال ۲۰۰۶ در اروپا و اروپای شرقی، حدود ۵/۸میلیون ارتباطات بیسیم سیار و ماهواره‌ای خودرو به خودرو آن هم به صورت فعال وجود داشت.

Tobias Ryberg محقق طراز اول موسسه تحقیقاتی Berg Insight گفت: «دستگاه کنتورخوان کنترل از راه دور، در اروپای شمالی از نظر کاربرد، سریعترین رشد را دارا است، در حالی که در انگلیس و ایتالیا تقاضا برای تکنولوژی telematics (تله متیک: انتقال بیسیم اطلاعات و صوت) وسایل نقلیه موتوری بسیار بالا است.»

به گفته وی انتظار می‌رود در سال‌های آینده سازندگان اتومبیل اروپایی با معرفی دستگاه‌های تماس اضطراری سرویس GSM/GPS به عنوان یک قابلیت استاندارد امنیتی، سرعت رشد بازار را افزایش دهند.

سیستم اطلاع‌رسانی اتوماتیک وقوع تصادف از طریق سرویس GPS، در حال حاضر درون اتومبیل‌های کمپانی GM و دیگر سازندگان اتومبیل بازار آمریکای شمالی، تعبیه شده است.

«کمیسیون اروپا» پیشنهاد کرده که از سال ۲۰۱۰ تمام اتومبیل‌های جدیدی که در اروپا به فروش می‌روند باید دستگاه تماس اضطراری (eCall) را جزو ملزومات خود داشته باشند.