شایعات پیرامون درخواست خرید تمام امتیاز سایت FeedBurner که در زمینه مدیریت فایل های RSS فعالیت می‌کند از جانب گوگل، نخستین‌بار هفته گذشته توسط Sam Sethi نویسنده انگلیسی سایت TechCrunch بر سر زبان‌ها افتاد اما اکنون منابع مطلع از نهایی شدن این قرار داد سخن می‌گویند. گفته می‌شود گوگل قصد دارد تمام امتیاز سایت FeedBurner را به ارزش ۱۰۰‌میلیون دلار خریداری کند. پیش‌بینی می‌شود، قرار داد مذکور طی دو تا سه هفته آینده نهایی گردد.

به عقیده کارشناسان، آنچه باعث تشویق گوگل به انجام چنین معامله‌‌ای شده است سیستم تبلیغات به کار رفته در RSS‌های FeedBurner می‌باشد که گوگل می‌تواند از ایده آن در پلت‌فرم آینده تبلیغات خود استفاده نماید.

به نظر این یک معامله پر‌سود برای گوگل می‌باشد زیرا هم‌اکنون بسیاری از بلاگرها از خدمات FeedBurner برای نمایش RSS خود استفاده می‌کنند.

قطعا این یک موفقیت بزرگ است که نصیب مدیران Feddburner شده و باید به آنها از این بابت تبریک گفت. شرکتی که نخستین‌بار در سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را آغاز کرد و طی سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ سرمایه‌گذاری صورت گرفته در آن مبلغ ۱۰‌میلیون دلار اعلام شد اکنون پس از سه سال ۱۰۰‌میلیون دلار فروخته می‌شود.