تعداد هکرهای چینی رو به افزایش است

بر طبق مطالعه انجام شده توسط شرکت امنیتی سایمانتک، تعداد هکرهای چینی همگام با افزایش تعداد کاربران اینترنت آن کشور رو‌به افزایش است. به گزارش وین بتا، در گزارش این تحقیق آمده است: «میدان رقابت هکرهای چینی بسیار فعال است به‌طوریکه تعداد بی‌شماری از گروه‌ها و هکرهای چینی به دلیل کشف آسیب‌پذیری‌ها، تولید کد مخرب و آماده‌سازی حملات پیچیده معروف و شناخته شده است.»

کشور چین بعد از ایالات متحده آمریکا، مقام دومین کشور فعال در زمینه خرابکاری‌های اینترنت را صاحب است. در حدود ۱۳۱‌میلیون نفر از مردم چین از اینترنت بهره می‌برند و این رقم در حدود ۱۰‌درصد از جمعیت آن کشور می‌باشد در حالی که همین جمعیت، ۱۱‌درصد از کل جمعیت کاربران اینترنت دنیا را نیز تشکیل می‌دهد.

تنها جنگ سایبر معروف میان آمریکا و چین به آوریل سال ۲۰۰۱ میلادی بر می‌گردد، هنگامی که هکرهای چینی سایت‌های دولتی ایالات متحده آمریکا را با نشان «غلبه بر امپریالیسم امریکایی» هک نمودند، در پاسخ به این عمل، هکرهای آمریکایی تنها عذرخواهی هکرهای چینی را خواستار شدند.

اما گویا بزرگترین مزاحمت هکرهای چینی، ادعای دسترسی آنها به اطلاعات محرمانه سلاح‌های کشور کره جنوبی است. در این حمله تعداد ۲۱۱رایانه دولتی کره‌جنوبی و ۶۷رایانه رسانه ای این کشور مورد حمله قرار گرفت.

سایمانتک می افزاید: «با این وجود در سال‌های اخیر فعالیت‌های مفیدی نیز از کارشناسان امنیت چینی مشاهده می‌شود به‌طوری‌ که اکنون شش عدد کمپانی مستقل ضدویروس در کشور چین وجود دارد. اما همچنان گفته می‌شود که حملات برنامه‌ریزی شده هکرها به هدف دولت و سازمان‌های تجاری در حال شکل‌گیری است و بسیاری از این سازمان‌ها نگران بروز این حملات هستند.»