تراکم مخابراتی در هند

تعداد مشترکان تلفن‌همراه هند در ماه آوریل سال‌جاری با ۴۴/۸درصد افزایش در مقایسه با همین ماه در سال ۲۰۰۶به ۲۱۱/۷میلیون اشتراک افزایش یافت. براساس یک بیانیه مطبوعاتی دولت هند، تراکم مخابراتی در هند در ماه آوریل سال‌جاری با افزایش ۴/۹میلیون اشتراک جدید به شبکه مخابراتی این کشور به ۱۸/۷درصد رسید.

در این بیانیه گفته شده که تعداد اشتراکات تلفن در بخش جی.اس.ام. در ماه آوریل ۲۰۰۷در مقایسه با همین ماه در سال ۲۰۰۶به میزان ۴/۱۳میلیون مورد و در بخش سی.دی.ام.ای. به میزان ۱/۱میلیون مورد افزایش یافته، اما این رقم در مورد تلفن ثابت به میزان ۲۳۰هزار مورد کاهش داشته است.

اشتراکات باند پهن در هند نیز در سال ۲۰۰۷ در مقایسه با آن در سال ۲۰۰۶ به میزان چشمگیری افزایش یافت.براساس این بیانیه، تعداد اشتراکات باند پهن در هند در پایان ماه مارس سال‌جاری به حدود ۲/۳میلیون مورد افزایش یافت و شرکت‌های دولتی هند هم اکنون در ۹۶۲ شهر این کشور تسهیلات باند پهن را فراهم می‌سازند.

در این بیانیه گفته شده که دولت هند، تحت یک طرح ویژه، خواهان برقراری ارتباط تلفنی در ۶۶هزار و ۸۲۲ روستای این کشور است و این دولت تا کنون در انجام این کار در ۴۷هزار و ۷۴۷روستا موفق شده و مابقی ۱۹هزار و ۷۵ روستا تا نوامبر سال‌جاری به شبکه مخابرات خواهند پیوست.