شرکت اوراکل در اکتبر سال گذشته با آغاز فروش و ارائه خدمات ارزان‌تر Redhat Linux Enterprise نسبت به شرکت ردهت، این شرکت را زیر فشار قرار داده است. به گزارش همکاران سیستم، مت اسزولیک (Matt Szulik) در گفت‌وگویی با خبرنگاران در نشست Red Hat Summit شهر سن‌دیگو گفت: مشتریان خواستار معامله مستقیم با تولیدکننده هستند، به‌ویژه آنهایی که همچون متن- باز یگانه هستند. اکنون پس از گذشت ۶ ماه، کارکرد شرکت در این رقابت خوب بوده و مقبولیت ما نزد مشتریان بسیار خوب است. ردهت از هنگامی که به عنوان پیشتاز نرم‌افزار کد- باز شهرت یافته، هیچ گرایشی به عقب‌نشینی در این رقابت و جایگاه فروش ندارد.

وی افزود: کارکرد ردهت بر روی سخت‌افزارهای گوناگون و بسیاری از نرم‌افزارهای کاربردی تایید شده و اوراکل نتوانسته است در این باره رقابت کند.

مت اسزولیک می‌گوید: با وجود خبر فسخ قرار داد و تمدید نشدن آن از سوی مشتریان با شرکت ردهت، ۹۸درصد مشتری‌ها پذیره‌نویسی خود را تمدید کرده‌اند.

شرکت اوراکل به تازگی خبر داد که می‌خواهد مجموعه نرم‌افزاری کاملی از سیستم عامل، میان‌افزار، پایگاه داده و نرم‌افزار سازمانی برای لینوکس بسازد. گفته می‌شود این شرکت می‌خواهد سهام لینوکس را نیز بخرد. بر پایه خبرهای ماه اکتبر، ارائه خدمات و پشتیبانی اوراکل از Redhat Linux Enterprise سبب افت ۱۷درصدی سهام شرکت ردهت شده بود و این فکر را پدید آورد که این کار با هدف عمدی کاهش سود این شرکت بوده است.