افزایش 36درصدی تعداد کاربران VOIP در دنیا

بازار دیجیتال- هر چند با گسترش اینترنت انتظار می‌رود بازار بخش‌های وابسته از جمله تلفن اینترنتی (VOIP) رونق بیشتری پیدا کند، اما گویا این روزها چندان هم برای فعالان بازار VOIP روزهای خوبی نیست. آخرین گزارش گروه تحقیقاتی Dell Oro در این مورد نشان می‌دهد بازار جهانی VOIP در فصل اول سال ۲۰۰۷ به دنبال چند فصل متوالی همچنان با کاهش میزان رشد همراه بوده است.

کارشناسان معتقدند این کاهش در نتیجه کاهش میزان معاملات تجاری شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات VOIP در ماه‌های اول سال است که معمولا هر سال اتفاق می‌افتد.

با این حال طبق این گزارش بازار جهانی تلفن‌ اینترنتی همچنان به دنبال تغییر شکل فعالیت اپراتورهای مخابراتی به شبکه‌های VOIP با رشد سالانه دوبرابر روبه‌رو است.

از طرفی براساس آمارهای اخیر در این مورد، تعداد کاربران VOIP در سرتاسر دنیا در فصل اول سال ۲۰۰۷ نسبت به سال گذشته ۳۶درصد بیشتر شده است. در این میان اما تحقیقات موسسه تحقیقاتی Jupiter نشان می‌دهد که ۲۵میلیون نفر از کاربران جهانی VOIP تا سال ۲۰۱۲ را کاربران آمریکایی تشکیل می‌دهند. به گفته کارشناسان استفاده از پهنای باند مناسب و گسترش بازار VOIP در میان اپراتورهای کابلی در این کشور باعث شد تا ۷۱درصد از بازار جهانی تلفن اینترنتی در سال ۲۰۰۶ در اختیار کاربران آمریکایی قرار بگیرد.