بازار دستگاه‌های حضور و غیاب در اختیار شرکت‌‌های ایرانیچ

بازار دیجیتال- امروزه روش‌های کارت‌زنی به صورت دیجیتالی و ثبت ساعات با دستگاه‌های مغناطیسی حضور و غیاب در ادارات و شرکت‌ها به صورت چشمگیر دیده می‌شود. البته با گسترش این نوع دستگاه‌ها احتمال تقلب و غیبت غیرمجاز از سوی کارمندان و کارگران تا حدود زیادی کاهش یافته است.

بیشتر شرکت‌هایی که در ایران در بازار این محصول فعال هستند معتقدند دستگاه‌های حضور و غیاب موجود در کشور تولید داخلی است و نوع خارجی آن به ندرت یافت می‌شود، به عبارتی این دستگاه‌ها نمونه خارجی ندارند و بیشتر با برندهای داخلی عرضه می‌شوند.

برند «علم و صنعت» یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های حضور و غیاب محسوب می‌شوند که به اعتقاد فعالان بازار تنوع محصولات این مارک نیز نسبت به مارک‌های دیگر بازار بیشتر است.

برای نمونه مدل‌های ST۲۰۰۰b با سیستم‌ خط‌خوانی ST۲۰۰۰m با سیستم کدخوانی، ST۲۰۰۰C با سیستم نشان دادن کارت به ترتیب با قیمت ۳۳۰هزار، ۳۳۲هزار و ۲۹۰هزار تومان به فروش می‌رسند که در این بین مدل ST۲۰۰۰C از استقبال بیشتری برخوردار است.

دنیای پردازش، آراز، پالیزافزار نیز بعد از علم و صنعت به ترتیب در ردیف‌ بعدی فروش جای دارند.

PTR-۷۲، PTR-۷۲MF دو مدل دستگاه ساعت حضور و غیاب شرکت پالیزافزار هستند که با قابلیت بارکدخوانی به ترتیب با قیمت ۳۷۵ و ۴۹۵هزار تومان به فروش می‌رسند. ضمن اینکه دو مدل PF-۹۰۰۰ و PF-۲۰۰ از سری دستگاه‌های کارت و اثرانگشت شرکت پالیز افزار به شمار می‌آیند که دارای قیمتی حدود ۷۱۵هزار و ۵۹۵هزار تومان هستند.

همچنین شرکت آراز نیز دستگاه‌های حضور و غیاب کارت خوان بارکد خود را در مدل‌های ArazT-۱۰۰، ArazT-۲۰۰۰ و ArazT-۳b عرضه کرده‌اند که به ترتیب با قیمت حدود ۳۵۰هزار، ۴۰۰هزار و ۳۹۰هزار تومان به فروش می رسند.

به اعتقاد فعالان بازار قیمت انواع دستگاه‌های حضور و غیاب دیجیتالی از برندهای مختلف موجود بازار تا حدود زیادی به هم نزدیک است و اختلاف قیمت آنها نسبت به هم چندان محسوس نیست.