افزایش 6 درصدی فروش LCDها در سال 2007

بازار دیجیتال - گویا هر روز به میزان تقاضای کاربران برای خرید نمایشگرهای LCD اضافه می‌شود. آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی DISPLAY SEARCH دراین مورد هم نشان می‌دهد به دنبال کاهش چشمگیر قیمت نمایشگرهای LCD، انتظار می‌رود بازار این محصولات تا پایان سال ۲۰۰۷ به رشد ۶درصدی برسد.

این در حالی است که به گفته کارشناسان میزان درآمد جهانی حاصل از فروش LCDها که در سال ۲۰۰۶ به ۴/۶۹میلیارد دلار رسیده بود تا پایان سال ۲۰۰۷ به ۷/۷۳میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.

فروش نمایشگرهای FLAT - که انگار این روزها بازار خوبی هم دارند - با افزایش ۵درصدی درآمد ۸۸میلیارد دلاری را نصیب تولیدکنندگان این محصولات در سرتاسر دنیا کرده است.

طبق گزارش DISPLAY SEARCH شرکت‌هایی مانـندSAMSUNG، AUOPTRONICS ، CHIMI بیشترین سهم بازار خرید و فروش نمایشگرهای LCD را در اختیار دارند.

به گفته کارشناسان هر چند نمایشگرهای LCD در میان کاربران لپ‌تاپ و کامپیوتری‌های شخصی (PC) و نمایشگرهای پلاسما در میان تماشاگران تلویزیون به مقبولیت خوبی رسیده و جایگاه مناسبی در بازار این محصولات پیدا کرده‌اند، اما گویا میزان رشد نهایی بازار این محصولات نسبت به سال گذشته با رشد کمتری پیش می‌رود.براســاس آمــارDISPLAY SEARCH میزان رشد نهایی فروش نمایشگرهای FLAT که برای سال ۲۰۰۷ تا ۶درصد پیش‌بینی شده است سرعت کمتری نسبت به افزایش ۱۱درصدی فروش این محصولات در سال ۲۰۰۶ خواهد داشت.