یک وب سایت جدید آمریکایی کتاب‌های کلاسیک را در اندازه بسیار کوچک به دستگاه تلفن‌همراه افراد ایمیل می‌کند تا بتوانند هر روز در فاصله رسیدن به محل کار خود به مطالعه آنها بپردازند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، ایمیل‌های وب سایت dailylit.com برای خوانده شدن در عرض پنج دقیقه طراحی شده‌اند، به عنوان مثال ‌٨٠ روز دور دنیا اثر ژول ورن در ‌٨٢ بخش عرضه می‌شود.

این شرکت در ماه مه با فهرستی از ‌٣٧٠ اثر ادبی کلاسیک به مدت چندماه به طور آزمایشی شروع به کار کرد و به گفته یکی از موسسان آن، ‌٥٠‌هزار نفر برای دریافت ‌٧٥‌هزار اثر در این سایت ثبت‌نام کرده‌اند.

شرکت مذکور می‌تواند به دلیل این که کتاب‌ها دارای کپی‌رایت نیستند،‌ آنها را به طور رایگان عرضه کند اما تصمیم به توسعه فعالیت خود و تعیین بهایی برای آثار جدید را دارد که مجوز نشر آنها را از ناشران بزرگ دریافت می‌کند، ایمیل‌های مذکور فاقد تبلیغات بوده و درآمد حاصل از آنها به هزینه و نحوه تقسیم درآمد با ناشران بستگی دارد.

براساس این گزارش انجمن ناشران آمریکایی (AAP) اعلام کرد که فروش کتاب‌های الکترونیکی ‌٢١‌درصد افزایش یافته و به ‌٥٤‌میلیون دلار در سال ‌٢٠٠٦ رسیده است اما این میزان قسمت بسیار کوچکی از فروش ‌٢/٢٤‌میلیارد دلاری کتاب در آمریکا در سال گذشته است.

همچنین بخش کتاب‌های الکترونیکی به کتاب‌هایی مربوط می‌شود که برای دستگاه‌های اختصاصی ویژه‌ای مانند کتاب‌خوان الکترونیکی سونی فروخته می‌شوند و سرویس‌های عرضه شده توسط شرکت Dailylit و Mobifusion که محتواها را به تلفن‌های همراه ارسال می‌کند،‌ در بر نمی‌گیرند.