عمر لوازم خانگی را افزایش دهید

بازار دیجیتال-حفظ و نگهداری لوازم صوتی تصویری و برقی در مقابل عواملی مانند نوسانات برق و... اقدامی مهم برای افزایش عمر مفید این لوازم به شمار می‌رود و ابزار و وسایل ویژه‌ای به این منظور تولید شده و در بازار موجود است. ترانس و محافظ‌های لوازم برقی از دسته کالاهایی هستند که با تنظیم و کنترل جریان برق از تاثیر نوسانات برق روی لوازم‌خانگی می‌کاهند.

اگر سری به فروشگاه‌های لوازم الکتریکی بزنید، حتما مارک‌های مختلف این کالا را مشاهده خواهید کرد.

میکرو، سارا، پیشرانه، افق، گل‌تک، الکتروموتور و ... از مارک‌های مختلف این کالا هستند که در بازار موجودند و با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند.

امین رازقی، یک فروشنده لوازم الکتریکی در خیابان لاله‌زار می‌گوید: در‌حال‌حاضر مارک‌های متنوعی از این کالا در بازار موجود است که از کیفیت خوبی هم برخوردارند.

به گفته وی، محافظ‌های لوازم برقی که هنگام نوسانات، جریان برق را قطع می‌کنند قیمت و عملکرد متفاوتی با انواع ترانس‌های موجود در بازار دارند.

ترانس کالایی است که هنگام نوسانات برقی، جریان برق را قطع نمی‌کند، بلکه با تنظیم جریان برق مانع بروز صدمه و خسارت به لوازم خانگی صوتی و تصویری و کامپیوتر می‌شود.

این فروشنده قیمت انواع محافظ را بین ۳ تا ۱۲هزار تومان اعلام می‌کند. ضمن اینکه نرخ انواع ترانس خانگی نیز حدود ۱۶۵ تا ۱۹۸هزار تومان است. طبق اعلام فروشندگان، فاراتل و سارا جزو پرفروش‌ترین ترانس‌های بازار و پیشرانه و میکرو جزو پرفروش‌ترین محافظ‌های لوازم برقی هستند.

احمدی، یک فروشنده دیگر در خیابان لاله‌زار، در مورد مارک‌های خارجی این کالاها می‌گوید: «در حال حاضر به دلیل کیفیت بالای نمونه‌های ایرانی این کالا، از مدل‌های خارجی که در حد محدودی در بازار موجود هستند استقبال نمی‌شود».

نکته‌ای که هنگام خرید انواع ترانس و محافظ باید به آن توجه کنید، قابلیت کاربردی هر دستگاه است.

فروشندگان می‌گویند: از آنجا که محافظ‌های لوازم خانگی صوتی و تصویری مدت زمان بیشتری را تا وصل مجدد جریان برق طی می‌کنند، بهتر است از محافظ‌های مخصوص کامپیوتر که زمان کمتری را تا وصل جریان برق صرف می‌کنند برای لوازم خانگی استفاده نشود.