آنتی ویروس برای گوشی‌های متصل به اینترنت

امروزه نه تنها گوشی‌‏های تلفن‌همراه وسیله‌‏ای برای برقراری ارتباطات مکالمه‌‏ای هستند، بلکه برای انجام بسیاری کارهای اینترنتی همچون ارسال ایمیل و جست‌وجوی اینترنتی نیز کاربرد دارند. به گزارش «ایلنا»، اتصال گوشی‌‏های تلفن‌همراه به شبکه جهانی اینترنت موجب شده بسیاری از ویروس‌‏ها و برنامه‌‏های مخرب اسب تروجان که پیش از این تنها رایانه را هدف قرار می‌‏داد، اکنون گوشی‌‏های تلفن‌همراه را نیز هدف حمله قرار دهند.

بسیاری از این ویروس‌‏های جدید که بیشتر در تلفن‌‏های همراه منتشر می‌‏شود اغلب دارای نام‌‏هایی همچون commwarrier هستند. پس از ورود این ویروس‌‏ها به گوشی‌‏های تلفن‌همراه، گوشی ویروسی شده ویروس مذکور را به تمام شماره‌‏های ذخیره شده در حافظه خود ارسال می‌‏‌‏کند و بدین ترتیب در عرض کوتاه‌‏ترین زمان بسیاری از گوشی‌‏های تلفن‌همراه ویروسی می‌‏شوند.

همچنین قابلیت بلوتوث گوشی‌‏های تلفن‌همراه نیز از دیگر قابلیت‌‏هایی است که امکان انتقال ویروس در شبکه گوشی‌‏های تلفن‌همراه را تشدید می‌‏کند.

از این رو بسیاری از تحلیلگران حوزه فناوری اطلاعات معتقدند، سیستم‌‏های امنیتی گوشی‌‏های تلفن‌همراه حتی گوشی‌‏های تلفن‌همراه هوشمند نیز نمی‌‏‌‏توانند در مقابل ویروس‌‏های جدید مقاومت کنند و نیاز به طراحی آنتی ویروس‌‏های مختص گوشی‌‏های تلفن‌همراه به شدت احساس می‌‏شود.