گزارش‌های خبری حاکی از ابتکار عملی جدید از سوی گوگل است که به مشتریان امکان می‌دهد از طریق تلفن‌های ثابت کابلی خود آگهی‌های متنی دریافت کرده و آنها را مشاهده کنند. به گزارش تالیانیوز، در حق اختراع ثبت شده مذکور این مساله تشریح شده که چطور سیستم تلفنی قادر به نمایش آگهی‌های گوگل و همچنین صفحات HTML و نیز آگهی‌های تصویری دیگری که از اینترنت دانلود شده‌اند، می‌باشد.

«راشل شاو» خبرنگار با اشاره به این نکته که آگهی‌های مذکور بر مبنای علائق و نیازهای ساکنان هر محل انتخاب و ارسال می شوند، گفت: «از آنجا که این آگهی‌های GUIs از سرویسی مرتبط اینترنت دانلود می‌شوند، تبلیغاتی که در صفحه نمایشگر تلفن‌ها نشان داده می‌شوند طبق اولویت‌های شخصی و یا معیار‌های منطقه ای و جغرافیایی متفاوت هستند. برای مثال آگهی‌ها می‌توانند بر اساس تاریخ (‌روز، ماه، و سال) یا مناطقی که گوشی‌های مورد نظر قرار دارند (هتل‌ها، آپارتمان، یا منازل) فرستاده شوند.

تصور کنید که گوگل (‌یا هر شرکت تبلیغاتی مشابه دیگری‌) بخشی از هزینه تلفن خط ثابت شما را پرداخت کند، در عوض اینکه شما آگهی‌های مورد نظر آنها را با توجه به این نکته که شما با چه افرادی تماس می‌گیرید و یا کجا زندگی می‌کنید، مشاهده کنید؟

وی می افزاید: «هیچ کس به آگهی‌هایی که در کنار Gmail آنهاست توجه نمی‌کند، اما اکثر کاربران از تماشای آگهی‌هایی که با احتیاط انتخاب شده‌اند و بر صفحه نمایش تلفن ثابت آنها نمایش داده می‌شوند خوشحال می‌شوند البته به شرط اینکه صورت حساب تلفنی کمتری را دریافت کنند.