لوازم مصرفی دستگاه‌های کپی گران شد

بازار دیجیتال- انواع لوازم مصرفی دستگاه‌های کپی دیجیتال طی یک ماه گذشته در بازار ۸تا۱۰درصد افزایش قیمت داشته است. تونر، دولوپر و درام از جمله لوازم مصرفی اصلی دستگاه کپی محسوب می‌شوند که هر دستگاه کپی برای انجام عملیات کپی به این لوازم نیاز دارد که در تمام دستگاه‌های کپی نوع اداری و حرفه‌ای نیز وجود دارند.

تونر از لوازم مصرفی است که به عنوان جوهر و رنگ دستگاه کپی محسوب می‌شود و درام نیز این قابلیت را دارد که متن کپی را روی کاغذ انتقال دهد. دولوپر هم به صورت پودری است در سیستم تانک که همه این لوازم مصرفی در کیفیت چاپ متن دخیل هستند.

در حال حاضر قیمت تقریبی تونر مخصوص دستگاه‌های کپی برند توشیبا بین ۱۵هزار(برای دستگاه‌های معمولی)تا ۶۰هزار تومان(دستگاه‌های رنگی) است.

همچنین قیمت درام این برند نیز ۸۰هزار تا ۲۲۰هزار تومان است.ضمن اینکه دولوپر دستگاه کپی توشیبا با قیمت ۲۰هزار تا ۱۲۰هزار تومان به فروش می‌رسد. به اعتقاد یکی از فروشندگان دستگاه‌های کپی برند شارپ، در‌حال‌حاضر لوازم مصرفی دستگاه‌های کپی آنالوگ این شرکت افزایش قیمت داشته است، این در حالی است که لوازم مصرفی دستگاه‌های کپی دیجیتال آن باهمان قیمت گذشته به فروش می‌رسند.

به طور مثال قیمت تقریبی درام دستگاه کپی دیجیتال برند شارپ حدود ۴۷هزار تا ۱۰۰هزار تومان است. همچنین تونر این برند نیز بین ۱۲هزار تا ۳۰هزار قیمت دارد و دولوپر آن هم با قیمت ۱۵هزار تا ۳۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

ثبات قیمت تجهیزات اختیاری دستگاه‌های کپی

همه دستگاه‌های کپی مجهز به لوازم مصرفی (درام - تونر - دولوپر) هستند اما بعضی از مدل دستگاه‌های کپی این قابلیت را دارند که به یک سری تجهیزات اختیاری مجهز شوند البته این تجهیزات فقط در دستگاه‌های کپی نوع حرفه‌ای امکان‌پذیر است که با سرعت بالا کار می‌کنند و دارای قابلیت کپی ۲۸ تا ۳۰ برگ در دقیقه نیز هستند.

سورتر (FINISHER) یکی از تجهیزات اختیاری است که در دستگاه‌های کپی حرفه‌ای قابل نصب است که برای مواردی چون طبقه‌بندی اسناد به صورت تا شده، منگنه زدن و سوراخ کن (پانچ) اسناد مورد استفاده است.

ضمن این که امکانات پشت و رو کن سند (RADF) و پشت و رو کردن کپی (ADU) نیز از دیگر تجهیزات اختیاری دستگاه کپی محسوب می‌شوند.

همچنین برد پرینتر نیز یکی دیگر از این تجهیزات تکمیلی است که این قابلیت را دارد تا پرینتر اسناد را از کامپیوتر به کپی منتقل کند ضمن این که به عنوان یک نوع بایگانی الکترونیکی نیز محسوب می‌شود.

در‌حال‌حاضر قیمت انواع تجهیزات اختیاری دستگاه‌های کپی ثابت است.

به طور نمونه قیمت لوازم تغذیه‌کننده کاغذ دستگاه‌ کپی برند شارپ حدود ۲۷۰هزار تا ۵۰۰هزار تومان است.

کیت چاپگر نیز با قیمت ۳۰۰هزار تا ۵۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین لوازم منگنه زن دستگاه کپی شارپ هم حدود ۳۵هزار تومان است.