بر اساس گزارش یک شرکت امنیتی، تروجان‌های تشخیص داده شده در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۰۷ به ۷۰۰ خانواده ورم تعلق داشتند که بیش‌تر برای کسب پول طراحی شده بودند. به گزارش ایسنا، ۶۶درصد از تروجان‌های جدیدی که در سه ماهه اول سال میلادی جاری ظهور کردند،‌ برای منافع مالی طراحی شده بودند.

به گفته مدیر فنی لابراتور شرکت امنیتی پاندا، تروجان‌ها به طراحان خود کمک می‌کنند به شیوه‌های مختلف، از جمله سرقت پسوردهای بانک با تغییر سیستم DNS سرور و کشاندن کاربران به سایت‌های جعلی به اهداف مالی خود دست یابند و در حال حاضر تروجان‌ها به علت تاثیرپذیری در تحقق ‌این نوع جرایم، بیش‌ترین نرم‌افزارهای مخرب مورد استفاده هستند.

بر اساس این گزارش تروجان‌هایی که در مدت یاد شده توسط این لابراتوار شناخته شدند،‌ به ۷۰۰ خانواده مختلف تعلق داشتند و تشکیل دهنده ۷۴درصد از نرم‌افزارهای مخرب جدید تشخیص داده شده در این مدت بود.

همچنین فعالیت بوت نت‌ها و تحول آنها مساله قابل توجه دیگر در این گزارش بود، بوت‌نت‌ها شبکه رایانه‌های آلوده‌ای هستند که بیش‌تر توسط ورم‌ها و تروجان‌ها آلوده شده‌اند و در عین این که می‌توانند آزادانه کار کنند، دستورات را از هکرها دریافت می‌کنند.