شرایط خرید تلویزیون‌های LCD

بازار دیجیتال - تلویزیون‌های LCD سونی در نمایندگی‌های اصلی این شرکت به صورت نقدی به فروش می‌رسد. عکس: سعید عامری

به گفته یکی از نمایندگی‌های اصلی شرکت سونی در خیابان جمهوری خرید و فروش LCDهای سونی به صورت اقساطی انجام نمی‌شود و تنها مراکزی که به عنوان فروشگاه‌های عادی محسوب می‌شوند این شرایط را دارند که LCDهای خود را به صورت اقساطی بفروشند.

در همین زمینه شرکت سامسونگ هم برای فروش LCDهای خود به صورت اقساطی نمایندگی‌های اصلی فروش را معرفی می‌کند که خرید اقساطی، با پرداخت یک سوم مبلغ از سوی خریدار با عنوان پیش پرداخت و بقیه وجه به صورت اقساط ۶ ماهه امکان‌پذیر است.

بیشتر شرکت‌های اصلی فروشنده لوازم صوتی و تصویری مراکز متعددی برای ارائه خدمات و تعمیرات محصولات خود در نظر می‌گیرند که برخی از این مکان‌ها به صورت مراکز اصلی تعمیرات هستند و برخی نیز مجاز محسوب نمی‌شوند.

طبق اعلام یکی از نمایندگی‌های فروش لوازم صوتی و تصویری سونی، دو مرکز اصلی برای تعمیرات انواع LCD و دیگر لوازم صوتی و تصویری سونی وجود دارد که در خیابان جمهوری و آزادی واقع شده‌اند و بقیه مراکز به عنوان تعمیرگاه‌های معمولی و تا حدودی غیرمجاز محسوب می‌شوند.

همچنین از مکان‌های اصلی تعمیر LCDهای شرکت سامسونگ به مراکز مجاز واقع در خیابان بخارست و جمهوری می‌توان اشاره کرد که تا ۱۸ ماه شرایط تعویض دستگاه را دارند و بعد از این مدت نیز فقط تعمیر LCD و دیگر لوازم صوتی و تصویری را پشتیبانی می‌کنند.

ارزان‌ترین و گران‌ترین‌های LCD

در‌حال‌حاضر در بازار انواع LCD برند سونی، دو مدل KLV-۲۰۵۲۰۰ و KLV-۲۶V۲۰۰ در اندازه ۲۶ اینچ به ترتیب با قیمت یک میلیون و ۲۲۰هزار و یک میلیون و ۵۲۰هزار تومان به عنوان ارزان‌ترین LCDهای سونی محسوب می‌شوند.

ضمن این که مدل KLV۴۶V۲۰۰ در اندازه ۴۶ اینچ جزو گران‌ترین تلویزیون LCD سونی است که با قیمت ۳میلیون و ۷۷۳هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین گران‌ترین LCD پروجکشن سونی نیز در اندازه۷۰ اینچ است که با قیمت ۶میلیون و ۱۱۸هزار تومان عرضه می‌شود.

ضمن این که ارزان‌ترین LCD پروجکشن سونی در اندازه ۴۲ اینچ است که با قیمت یک میلیون و ۸۳۵هزار تومان به فروش می‌رسد.در بین LCDهای برند سامسونگ نیز از مدل F۷۱ در اندازه ۵۲ اینچ می‌توان به عنوان گران‌ترین این محصول نام برد که با قیمت ۵میلیون و ۴۹۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین دو مدل S۷۱ و R۵۱ نیز در اندازه‌های ۲۷ و ۲۳ اینچ به عنوان ارزان‌ترین LCD سامسونگ به شمار می‌آیند که به ترتیب با قیمت ۸۹۰ و ۸۲۰هزار تومان عرضه می‌شوند.