با چاپگرهای جوهرافشان عکس دیجیتالی چاپ کنید

بازار دیجیتال- طی دو سال اخیر کاربرد دستگاه‌های چاپ عکس در کشور ما نیز فراهم شده است تا عکس‌هایی که از هر طریق به وسیله افراد آماتور گرفته می‌شود با کمترین امکانات در منزل قابل چاپ باشد. دستگاه‌های چاپگر در سه حالت لیزری، سوزنی و جوهرافشان وجود دارند که از حالت جوهرافشان آن برای چاپ عکس (فتو) استفاده می‌شود، از آن جهت که نقش جوهرافشانی این دستگاه به علت شفافیت و براقی که در نوع چاپ‌های خود ایجاد می‌کند برای موارد عکاسی کاربردی‌تر است.

به غیر از دستگاه‌های چاپ عکس، دستگاه‌های چندمنظوره، جوهرافشان نیز وارد بازار شده‌اند که قابلیت انجام چند کار مثل، کپی، اسکنر و چاپگر را دارا هستند، ضمن اینکه کار عکس را نیز انجام می‌دهند.

در حال حاضر شرکت‌های اپسون، کانون، پاناسونیک و کداک در این زمینه فعال هستند ضمن اینکه برند اپسون سهم بالاتری از فروش را در بازار جهانی و داخلی به خود اختصاص داده است.

دستگاه‌های جوهرافشان (چاپ عکس) قابلیت چاپ روی کاغذهای A۳ و A۴ را دارند که دستگاه‌چاپ A۳ از دستگاه‌های چاپ نوع A۴ گران‌تر هستند.

مدل‌های R۱۸۰۰ و ۱۲۹۰ S چاپگرهای جوهرافشان برند اپسون هستند که قابلیت چاپ عکس در اندازه‌ A۳ را دارند که به ترتیب با قیمت ۶۹۷هزار و ۴۴۹هزار تومان به فروش می‌رسند، همچنین مدل‌های R۸۰۰، R۳۹۰، R۲۷۰، R۲۴۰ و C۷۹ از دیگر چاپگرهای جوهرافشان A۴ اپسون محسوب می‌شوند که به ترتیب قیمتی حدود ۳۷۵هزار، ۲۲۰هزار، ۱۴۳هزار، ۱۴۵هزار و ۸۸هزار تومان دارند که با گارانتی ۱۸ماهه شرکت مادیران به فروش می‌رسند.

دستگاه‌های جوهر افشان چند منظوره برند کانون نیز در مدل‌های MP۵۱۰، MP۴۶۰ و MP۱۸۰ دیده می‌شود که به ترتیب با قیمت ۱۶۵هزار، ۱۲۵هزار و ۱۱۵هزار تومان عرضه می‌شوند، همچنین دستگاه‌های جوهرافشان گرمایی این برند در مدل‌های CP۵۱۰، CP۷۲۰، CP۷۳۰ هستند که به ترتیب با قیمت ۸۱هزار، ۱۱۳هزار و ۱۶۷هزار تومان به فروش می‌رسند.

ضمن اینکه دستگاه‌های چاپ برند کانون با گارانتی یک سال در شرکت آفومار و کانولا عرضه می‌شود.

قیمت متفاوت جوهر

جوهر، یکی از ملزومات اصلی است که در چاپ عکس با کمک دستگاه‌های چاپگر جوهر افشان، کاربرد فراوانی دارد. تعداد رنگ مورد استفاده در دستگاه‌های جوهر افشان نیز متفاوت است، به طوری که بعضی از مدل‌ چاپگرها ۸ رنگ و بعضی ۶ رنگ هستند.

چاپگر جوهر افشان مدل R۱۸۰۰ و R۸۰۰ که در چاپ عکس، ۸ رنگ به کار می‌گیرند قیمت هر یک از رنگ‌های به کار گرفته شده در این مدل‌ها حدود ۱۵هزار تومان است.

ضمن اینکه مدل R۳۹۰ و R۲۷۰ جزو دستگاه‌های جوهر افشان ۶ رنگ هستند (یک مشکی- ۵رنگی) که قیمت هر کدام از این رنگ‌ها ۵هزار تومان است.

همچنین مدل MP۵۱۰ کانون، ۵رنگ است که رنگ مشکی آن ۱۶هزار تومان و ۴رنگ دیگر هر کدام ۱۲هزار و ۵۰۰تومان است.