دو شرکت فروشنده مجموعه‌های مدیریت پردازش کسب و کار، محصولات تازه خود را معرفی کردند. این محصولات به شرکت‌ها امکان می‌دهند تا نرم‌افزارهای کاربردی خود در زمینه کسب و کار را با معماری خدمات محور یا SOA)iservice-oriented architecture) مجتمع‌سازی و سازماندهی کنند.

به گزارش «SG» در این راستا، شرکت Progress Software آخرین نرم‌افزار خدمات شرکتی خود و یک سرور BPEL &nsp; BSP را به منظور مدیریت و تنظیم خدمات در ESB معرفی کرده است. شرکت Ultimus نیز به عنوان شرکت رقیب، نرم‌افزار تازه Adaptive BPM Suite را ارائه کرده است.

نرم‌افزار BPM به برنامه‌های مناسب و زیربناهای نرم‌افزاری کسب و کارهای گوناگون کمک می‌کند تا پردازش کسب و کار شرکت‌ها را بهبود بخشند. گمان می‌رود بازار نرم‌افزارهای BPM تا مرز یک‌میلیارد دلار جهش داشته باشند.

هاب وندرووت (Hab Vandervoot) مدیر ارشد فناوری Enterprise Infrastructure Division در شرکت Progress ، گفت که Sonic ESB ۷.۵ و Sonic BPEL Server نخستین محصولات بزرگی هستند که از استاندارد نوی WS-BPEL ۲.۰ پشتیبانی می‌کنند.

وندرووت با اشاره به اینکه Sonic پیش از این در برابر دیگر سرورهای BPEL شکست‌خورده بود، می‌گوید: شرکت Progress احساس می‌کند Sonic BPEL Server برتری بیشتری خواهد داشت، زیرا تولید تازه بر پایه استاندارد WS-BPEL ۲.۰ مبتنی است که از نسخه‌های WS-BPEL ۱.۰ و ۱/۱ خدمات‌رسانی بهتری دارد.

با این حال Sonic ESB ۷.۵ دارای ویژگی‌های تازه‌ای همچون قابلیت کار با نرم‌افزار مدیریت Actional SOA و نرم‌افزارProgress DataXtend Semantic Integrator (SI)I شده است.