کاهش قیمت اندک برخی از دستگاه‌‌هایDVD

بازار دیجیتال- قیمت برخی از انواع دستگاه‌های دی‌وی‌دی و وی‌سی‌دی‌پلیر در بازار نسبت به یک ماه گذشته کاهش یافته است. به گفته فعالان بازار این کاهش قیمت در برخی برندهای موجود بازار دیده می‌شود.

در همین زمینه یکی از فروشندگان انواع لوازم صوتی و تصویری سامسونگ در خیابان جمهوری، به کاهش قیمت اندک بعضی از مدل‌های دی‌وی‌دی رکوردهای این برند اشاره کرد و گفت: قیمت بعضی از مدل‌ها مانند R۱۳۰، R۱۳۵، HR۷۳۵ و دی‌وی‌دی‌پلیر مدل HD۸۶۰ با ۱۰هزار تومان کاهش مواجه بوده است که چندان محسوس نیست. در حال حاضر این مدل‌ها به ترتیب با قیمت ۱۶۵هزار، ۱۸۵هزار، ۳۴۰هزار و ۱۰۰هزار تومان به فروش می‌رسند. این فروشنده، بازار رقابتی را علت این کاهش قیمت می‌داند، ضمن اینکه مدل‌های جدیدی از این کالاها که قرار است در روزهای آینده وارد بازار شوند، دراین کاهش قیمت‌ها بی‌تاثیر نیستند.

به گفته وی، قیمت انواع سینمای خانگی برند سامسونگ نسبت به دو ماه گذشته ثابت بوده و تغییری نکرده است. درحال حاضر مدل‌های TQ۲۵، TQ۸۵، XQ۱۰۰ و ۱۲۰۰ به عنوان جدیدترین سینماخانگی‌های این شرکت محسوب می‌شوند که به ترتیب با قیمت ۳۱۰هزار، ۵۰۰هزار، ۵۲۰هزار و یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش می‌رسند. شرکت سونی کاهش قیمت اندکی حدود ۱۰هزار تومان را برای برخی از مدل سینماخانگی‌های خود در نظر گرفته است. در حال حاضر مدل DZ۸۲۰ سونی حدود ۴۹۸هزار تومان قیمت دارد. به غیر از برندهای نام برده شده قیمت بقیه مارک‌های موجود از دی‌وی‌دی و وی‌سی‌دی مانند پاناسونیک و دوو در بازار ثابت بوده و تغییر قیمتی نداشته‌‌اند.